Dag 6 van Aabadi Mountain Camp naar Grootberg - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 6 van Aabadi Mountain Camp naar Grootberg - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 6 van Aabadi Mountain Camp naar Grootberg

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

25 Mei 2014 | Namibië, Anelda

We hebben weer heerlijk geslapen, op het eind van de nacht werd het wat fris, maar ach dan kruipen we nog dichter tegen elkaar aan. Rond half 7 hebben we vanuit de tent gezocht naar wild, we hoorde wel het een en ander maar zagen ze niet. Dus toen maar eruit en ontbijten en opruimen. De taken zijn goed verdeeld..... Ook nog even heerlijk gewassen in de openlucht, de douche was me toch te koud. Ik deed dit samen met mijn vrienden, de grondkrekels. Maar het is allemaal gelukt. Toen de tent inklappen, de kaart enzo instaleren en wegrijden. Maar waar is wiard zijn portemonnee? Oh nee die lag nog in de tent onder het matras, dus daar gingen we weer. Snel alles losmaken, openklappen en ja gelukkig hij lag er. Zonde van de tijd maar we reden toch nog iets na achten weg. Op naar Twijfelfontein. Daar zijn allemaal rotstekeningen te zien, een erg intressante rondleiding met een grappige gids. Er waren ook diverse mensen bij die mee reden in een safari rally met allemaal oldtimers. Ze hadden eigenlijk wel haast, maar gelukkig liet onze gids zich niet opjagen. Lijkt me niets al dat gehobbel over de gravelwegen in zo'n oude auto, maar ja ieder zijn keus.Helaas voor ons geen olifanten gezien. Die waren er twee weken geleden wel, zo'n 20 stuks. Maar gelukkig gaan we die nog genoeg zien in Botswana. Toen naar de Organ Pipes. Dit zijn basalt blokken onstaan door lava. Het leek een beetje op de giant step stones in Noord Ierland, deze zijn ook onstaan door lava. We moesten hierdoor heen lopen met een gids ter bescherming van de Pipes. En toch heb je dan mensen die er gewoon op lopen, wat een sukkels. Het is inmiddels wel erg warm aan het worden en weinig schaduw. Daarna naar de Black Mountain. Een erg apart gezicht.
Het volgende op ons wensenlijstje was het versteende bos. Dit betekende wel 60 km extra, maar omdat we vandaag niet zoveel hoefde te rijden naar onze volgende slaapplek toch maar gedaan. Het was een erg apart gezicht. Allemaal bomen die erg lang geleden van een lading afgevallen zijn en onder het zand terecht zijn gekomen. Hier zijn ze door invloed van oa mineralen helemaal versteend.
Hierna mochten we daar ook lunchen onder een afkapping, anders was het echt niet te doen, zo warm. Wiard heeft een lekker prutje met ei, tomaat en ei gemaakt. Smullen was het. Daarna hebben we besloten om nu rechtstreeks naar onze camping te rijden, zo'n 160 km. We waren het een beetje zat en wilde even gaan relaxen. Dus zo gebeurde het. Natuurlijk af en t.oe wel even stoppen voor een foto, want die hadden we nog niet.... Maar het zijn ook zulke mooi stukken waar we door heen reden, en ongelofelijk grote bergen. En ze zijn allemaal verschillend. De ene keer rood, dan weer glad en dan weer met allemaal losse stenen(lijkt het). Heel gaaf.
Rond half 4 kwamen we aan op de camping. Ze hebben 6 plekken. Maar wat voor een plekken, onwijs groot met alles weer in de openlucht. Het water wordt verwarmd door een vuurtje te stoken. Dus dat hebben ze voor ons aangestoken. Maar we wilde eerst eerst even naar het zwembad en naar de sunset kijken. Omdat het snel donker is na de sunset heeft Wiard de rijst alvast gekookt voor vanavond. Helaas was het zwembad wel op een erg mooi plekje maar ondiep. Dus hebben we er even ingestaan om af te koelen en toen naar de sunset gekeken. Was weer erg mooi. Toen terug naar de tent om te douche en te koken. Wel spannend zo'n douche, het was een beetje warm, maar wel lekker. Ook even onze broeken uitgespoeld, want die waren erg vies door al het stof. Inmiddels was het helemaal donker en toch lukt het Wiard om te koken. Het was erg lekker, een prutje van rijst, groente en kipfilet. Ach we worden steeds makkelijker. Ook voor het eerst koffie gezet met ons italiaanse koffie dingetje, ik weet even niet meer de naam. Ik heb wel met mijn benen omhoog gezeten want er kruipt en springt van alles rond, ook een onwijs grote sprinkhaan. Dit vind ik wat minder..... Omdat we ook graag al wat foto's wilde uitzoeken, scheelt weer als we terug zijn, zijn we in de auto gaan zitten om niet steeds lastig gevallen te worden door die kleine kruipsels. Maar dat was erg warm. Dus toen maar omgekleed en in de tent geklommen. Daar zit ik nu in het donker te typen. Wiard kijkt de route na voor morgen. We hebben ook wat extra kleding mee naar bovengenomen omdat de nachten hier koud zijn, maar tot nu toe is het nog erg warm, we zullen zien, we zijn voorbereid.
Zodra we weer wifi hebben zal ik de verslagen online zetten en kijken naar alle reacties. Dat is wel erg leuk om te lezen, jullie alvast bedankt hiervoor.

• 27 Mei 2014 - 11:56

Joke Kortekaas:

Ik heb dag 6 gelezen, dus gelukt. Wat een mooie reis maken jullie.
    Ik ga nu nog de andere dagen lezen.
    Groet, joke en natuurlijk ook Bert.