Dag 7 op weg naar Etosha - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 7 op weg naar Etosha - Reisverslag uit Anelda, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 7 op weg naar Etosha

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

25 Mei 2014 | Namibië, Anelda

Weer als een roos geslapen en vanuit de tent de zonsopgang bekeken, zo romatisch. Toen het bekende ritueel, wassen, ontbijten, opruimen en tent inklappen. Maar he we hoorde de koelkast niet meer aanslaan, ja echt technisch wij niet. We hebben even wat dingetjes aangedraaid, schoongemaakt, maar helaas dat ging dus niet. Dan maar op weg en even vragen bij een benzinestation. Vandaag stond er niets op ons programma om onder weg te bekijken dus lekker doorkarren, voor zover dat gaat op gravel. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we een benzinestation/garage gegen, dus even tanken en vragen of zij wisten wat het was. Nee dat wisten ze niet maar ze verkochten wel nieuwe accu's...... Jaja. Toen maar even gebeld met de autoverhuurder en die verwees ons naar een garage om de hoek. Toen bleek dat de contacten waren geoxideerd. Dit was zo verholpen en kosten niets, dus geen nw accu nodig. Bij het benzinestation ben ik er weer ingetrapt om vragen over mijn gezin te beantwoorden en even later stonden ze dus met sleutelhangers met al onze namen. Ja helaas die hadden we al, hier waren we al eerder ingetrapt. En zo mooi zijn ze ook niet om er nog meer te kopen, helaas. Aan de overkant was een openlucht kapper, dus snel nog wat foto's gemaakt en toen weer op pad met 3 kwartier oponthoud. Rond 12 uur reden we de poort door van het Etosha National Park. Ja nu gaat het echte wild spotten beginnen. Eerst nog even ingecheckt bij onze camping, telefoontegoed opgeladen want die was snel leeg na een paar telefoontjes en wat gegeten. Ook een safari geboekt voor morgenochtend, vetrektijd half 6 Maar dit is een mooie tijd hier want we gaan tenslotte ook op tijd, zo rond 8 a 9 uur, naar bed, heerlijk.
Dus toen op pad en we zagen al gelijk een heleboel zebra's. Wat een prachtige beesten zijn dat toch. Ook zien we veel impala's of springbokken, daar zijn we nog niet uit maar dat kunnen we morgenochtend vragen aan onze ranger. Verder zagen we tijdens onze rit veel giraffen, een heleboel Gnoe's, diverse Gembokken, Struisvogels, een soort zeer kleine eekhoorntjes, en ook mooie vogels. Op het laaste stuk zagen we 2 jackels (jakhalsen), dat zijn erg mooi beesten.
Terug op de camping onze tent opgemaakt, lange broek aangetrokken, o wat is dat warm maar ja de muggen komen zo minder bij onze benen. En toen de waterhole opgezocht. Een beetje dom we zijn dus helemaal omgelopen en daardoor door hebben we de drinkende olifanten gemist. We zagen nog net hun kont. Maar goed toch lekker gaan zitten met een wijntje en chips uit de rugzak. En ja hoor daar kwamen de zebra's langs om te drinken. Eerst heel voorzichtig aan komen lopen en toen een voor een voorzichtig het water in. Een prachtig gezicht. Daarna nog wat gekletst met afrikanen die ook in holland gewoont hebben en onze kaas zo lekker vinden, haha. En ook zo prettig vinden dat onze treinen altijd op tijd rijden, nou ik denk dat daar een hoop nederlanders het er niet mee eens zijn. Maar we hebben het maar zo gelaten. Daarna terug naar onze camping plek. Eerst een vuurtje gemaakt en toen gaan kokkerelen voor ons eenpansgerecht en het is weer heerlijk gelukt. Ook de koffie smaakte lekker en we gaanzo nog even naar de waterholespot om te kijken of er nog wat leuks voorbij komt, dit keer nemen de snelle route.....
Helaas hebben we geen internet de komende dagen dus sla ik alle verhalen op op mijn ipdad en zodra het kan zal ik jullie dus weer gaan bestoken met veel verhalen.
Vandaag voor ons wel een bijzondere dag want Dennis en Shintaria zijn in ondertrouw gegaan en nu op weg naar haar moeder op Sumatra, na een tussenstop in Singapore, voor een lekkere vakantie. Mark zal dus ons gezin moeten vertegenwoordigen in Amersfoort.

• 25 Mei 2014 - 16:55

Marion:

We genieten volop met jullie mee maar ik kan haast niet wachten op jullie verhalen over Ethosha!

• 27 Mei 2014 - 07:50

Bouby&Ben:

Hallo Wiard en Ivon,

Het is elke ochtend een feest om jullie reisverhalen en foto's te bekijken.
    Wat maken jullie een mooie reis zeg!Wat een voorbereidingen allemaal.
    Het is net of we zelf op reis zijn.Geweldig!!!

Liefs B&B

• 29 Mei 2014 - 15:14

Dennis:

Ik kijk uit naar de kekke souveniers (sleutelhanger mrt mn eigen naam!!!)...

Ken je dat verhaal van die ezel?

Doeiii

• 06 Juni 2014 - 17:38

Joke:

Wat hebben jullie een droomvakantie. Fantastisch.