Dag 11 van Kaisosi River Lodge naar Nunda River L - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 11 van Kaisosi River Lodge naar Nunda River L - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 11 van Kaisosi River Lodge naar Nunda River L

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

27 Mei 2014 | Namibië, Bagani

Nadat we gisteren in het donker waren aangekomen was het vanmorgen dus een verrassing hoe de omgeving eruit zou zien. De nacht was best koud maar roch lekker geslapen. Wiard is vroeg opgestaan om de omgeving te verkennen en en wat foto's gemaakt van de river met mist. Het is een erg mooie omgeving. Helaas konden we er niet lang van genoeten want we zouden weer verder gaan. Maar eerst lekker ontbeten , gedoucht en een kop koffie gedronken. Rond 9 uur zijn we vertrokken richting Nunda River Lodge bin Divindu. Dat is zo 200 km allemaal over asfalt, dus dat schiet lekker op. Vlak nadat we wegreden wilde ik een foto maken van een dorpje. Er stonden wat kinderen te zwaaien en toen ben ik uitgestapt en wat ballonnen opgeblazen. Wat een schatjes, zo mooi zwart van kleur, om op te eten. Er fietste ook nog iemand voor bij, maar hij was safe want had zijn brommerhelm op. De foto van het dorpje is uiteindelijk niet helemaal gelukt, maar ja die schatjes zijn ook leuk. En weer verder. Onderweg wordt er veel gezwaaid naar ins en wat moeten die mensen veel meeslepen. We zagen ook een stel die hadden een uitgeholde boomstam gevuld met sprokkel hout en die werd door 2 runderen voorgetrokken, heel slim. De vrouw vroeg om eten, dat hadden we toen niet. Nu dus wel, bij de eerst volgende supermarkt hebben we een grote zak appels gekocht om uit te delen. Ze schijnen hier niet veel eten te hebben. Ook nog diverse malen gestopt voor overstekende runderen. Rond 12 uur kwamen we aan bij onze lodge/camping. Jeetje wat een bijzondere plek weer. We werden erg vriendelijk ontvangen en rondgeleid. Ze hadden een plekje voor ons gereserveerd, maar als we ergens andera wilde staan mocht dit ook. Wij kozen voor ene plekje aan de rivier. Zo idillisch, echt een sprookje. Toen de tent uitgeplapt tafel en stoel nergezet en eerts eens even rondgekeken en zitten genieten. Toen toch maar de lunch gemaakt want de tijd gaat snel hier.... We kwamen nl in een andere tijdzone en onze klok moesten we een uur vooruit zetten. Zoals gewoonlijk had wiard weer een lekker eitje gebakken met champions, mmm
Toen onze zwemkleding aangedaan en even lekker gezwommen en gerelaxed met een drankje, guave, aan het zwembad met uitzicht op de de rivier, wat een plaatje. Om half 5 hadden we een riviertochtje geboekt. We gingen met z'n zessen. Al snel zagen we een krokodil, niet zo'n grote maar toch groot genoeg om niet tegen te willen komen bij het uitstappen van je tent, het was een nijlkrokodil.Daarna zagen we diverse nijlpaarden. Ze kwamen steeds even boven voor een hapje lucht en gingen weer snel terug. Dat is wel jammer want ik wilde graag zien dat ze gingen stoeien, zoals we ook zagen in St Lucia in Zuid Afrika. Dat gebeurde helaas niet maar het blijft een fascinerend gezicht deze dikkerds. Daarna naar een anders tsukje van de rivier en daar waren er ook weer verschillende, ze maken wel behoorlijk lawaai. Dit is om hun kleintjes te beschermen, lief hoor. En ja daar kwam er ineens een omhoog met zin bek open, en ik had het net op tijd in de gaten, dus missie geslaagd. We hebben daar nog een tijdje rondgedobberd met een drankje in onze hand, voor mij en wiard een gin tonic, was best lekker, ik had het nog niet eerder gedronken. De gids vertelde ons nog diverse enge verhalen over gelukken met nijlpaarden, nou dat maakt het er niet prettiger op om zo langs het water te slapen. Maar volgens mij kunnen ze geen traplopen en als dat wel zo was denk ik dat onze trap dat niet zou houden, brrrr. Daarna gingen we met de boot richting de Popa Falls. Dit is een gebied met een opeenvolging van stroomversnellingen. Omdat ook de zon bijna onderging was dat een extra mooi gezicht. We zijn ook nog even op een soort eilandje aan wal gegaan, het leek net de love boot want er werd nog even een loper voor ons uitgetrokken, erg grappig. Na wat rondgelopen te hebben en natuurlijk foto's gemaakt te hebben gingen we weer terug naar ons stekkie. Het werd al aardig donker dus lampje op de hoofd en koken maar. Vanavond hebben we bbq-d en gebakken aardappeltjes en gebakken boontjes gegeten, je word steeds creatiever met maar een pan. Het was weer smullen. Om dat er toch wel veel om je heen vliegt zijn we even naar de bar gegaan voor een ko koffie en om ons blog bij te werken. Inmiddels is iedereen weg en zitten wij hier nog samen, het is pas half 9. Maar we mogen blijven zitten en later komen ze de boel nog afsluiten, best apart dus geen wijntje meer.
Ik ga dus dit verhaal zo online zetten en morgen of misschien vanavond kijken of we nog wat foto's erbij kunnen zetten.
Het is in ieder geval weer een ontzettende mooie dag van onze super vakantie, het kan niet op. Morgen nog wat relaxen en we hebben een ochtendwandeling met een gids naar een van de dorpjes in de buurt. Het is wel lekker om eens ergens 2 nachten te zijn en niet op te hoeven breken. Maar daar morgen meer over.

• 27 Mei 2014 - 21:01

Marieke Veeger:

Hoi Ivon en Wiard, wij genieten volop van jullie verslagen, echt te gek. Ook de foto's van alle beesten zijn geweldig, gewoon voor je lens. Bij de tent kunnen wij ons nog niet zoveel voorstellen hoe leuk dit is, maar dat zal de leeftijd zijn...
    liefs van die Brabo's

• 27 Mei 2014 - 21:32

De Witteveentjes:

Leuk om allemaal te lezen, ook van de lokale bevolking..
    Heerlijk om ook 's morgens vroeg ff alleen te genieten van de stilte, de rust en van de omgeving en dan de mooiste plaatjes te schieten...

Geniet ervan..

• 27 Mei 2014 - 21:40

Marion:

Wat een goed idee die ballonnen!