Dag 14 van Kongola naar Chobe - Reisverslag uit Kongola, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 14 van Kongola naar Chobe - Reisverslag uit Kongola, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Kongola naar Chobe

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

01 Juni 2014 | Namibië, Kongola

Vannacht was het weer lekker fris, brrr maar ja ook dat hoort bij camperen. Eerst wilde ik niet douchen in zo'n openlucht douche. Maarja ze hadden niet voor niets ons water warm gestookt met een donkey. Dus toch maar mijn spullen bij elkaar gepakt. En ik had geen spijt, het was een heerlijke douche en de vogels vlogen boven je hoofd, wat een leuke ervaring. Toen alle spullen weer bij elkaar gepakt en op weg naar Chobe. Dit wordt onze volgende stop voor 3 dagen, dit is ook weer een groot natuurpark met erg veel olifanten. We hadden geen tijd meer op het kleine dorpje ernaast te bezoeken. Wel nog wat balonnen uitgedeeld aan wat kindertjes die langs de weg staan. Gelukkig ging dit beter dan de gisteren met het brood. Na ongeveer 120 km hebben we nog maar even getankt, want hierna weten we niet wanneer we weer een benzinestation tegenkomt, en zonder wil je toch niet komen te zitten tussen al dat wild. Ook nog even de gastankjes laten vullen zodat we niet zonder komen te zitten tijdens het koken. Daarna bij de supermarkt wat inkopen gedaan, want we waren aardig toe aan een nieuwe voorraad, gelukkig hadden ze hier aardig wat. Alleen geen vlees gekocht want dat mag je niet meenemen naar Botswana. Toen op weg naar de grensovergang van Botswana. Daar begon het feest van stempels, formuliertjes etc. wat een burocratie. Maar goed zo blijven er mensen aan het werk. Ook kwamen we nederlanders tegen uit Leusden. Ik had hun naam al diverse malen zien staan bij het aanmelden bij overgangen, parken, campings. Wij reisde hun eigenlijk een beetje achterna. Maar nu dus echt ontmoet. De eerste post was het uitschtijven uit Namibië, dat ging redelijk vlot, toen bij de echte grensovergang wilde ze weer alle gegevens hebben van de auto en verzekering. Ook dat lukte. Toen kwam de Botswaanse grens. Ik zag dat de anderen al bezig waren al hun schoenen te ontsmetten op een erg vieze lap, dus of dat helpt betwijfel ik. Maar goed het moet. Toen wilde ze in de auto kijken en zag daar mijn net gekochte giraffennek. Dit mocht ik dus niet meenemen en wat ik nog meer had gekocht. 2 houten schaaltjes dat mocht ook niet vanwege beestje die in het hout konden zitten. Ik zei dat ik dit niet leuk vind, het was een cadeautje voor mijn zoon en hij verheugde zich hier zo op( verzonnen, sorry mark maar het is niet voor jou, maar je moet wat) toen keek ze in de achterbak. O je tomaten mag niet ivm fruitvliegjes, dus die werden ingenomen en ook de paprika's mochten niet. Nou ja als dat alles is. Maar ze keek gewoon niet goed want onderin de koelkast zat nog meer fruit en ook in een weekendtas. Maar daar keek ze niet. Ondertussen had ik mijn giraf gewoon weer teruggelegd. Ze vroeg wat ik er mee wilde. Nu meenemen natuurlijk. Ze wilde het wel bewaren voor als ik gerug kwam, nu ik kwam niet terug. Als ik het dan maar snel verstopte dan mocht het mee, zodat niemand het zag omdat ze anders haar baan kwijt was. Nou. Ja prima, alles snel in een handdoek en wegwezen. Pff gelukt.
Even door een bak water rijden, voor de beestjes aan de wielen, en rest dan!! Daar keek ze niet naar. Nu zouden we er zijn dacht ik, maar nee hoor nog een post, en ja hoor weer de hele reutemeteut invullen, ongeloflelijk. De volgende keer maak ik a4tjes van al onze info. Ik weet bijna al onze nummers etc uit mijn hoofd. Maar goed ook dit is weer in orde en rijden maar, nog 55 km en dan zijn we waar wewezen moeten. Dit ging goed, nog een keer onderweg je kenteken noteren en toen weer verder. Wat ze er allemaal meedoen, ik weet het niet.
In Kasane aabgekomen werden we verwelkomt door een aantal vlakvarkens, die lelijkerds. Toen zagen we een supermarkt en een cashpoint. Dus even Pula's pinnen en vlees en tomaten kopen. Dat laatste ging snel, dat pinnen duurde een eeuwigheid, een erg lange rij waar steeds weer mensen tussen schoven, jaja zo gaat dat hier. Maar ook dit is gelukt en nu naar de camping. Die was daar om de hoek. Een mooi complex, we komden gelijk ons toertje regelen naar Zimbabwe ,een gamedrive en een boottochtje. Helaas was de boot van vandaag net weg. Nu dat wordt dan zondag. Eerst om 6 uur de morning gamedrive en dan 's middags het boottochtje over de chobe. We moeten nog even afwachten of er meet deelnemers komen voor een lange gamedrive anders wordt het de korte van 3 uur. Je kan ook zelf rijden maar het is alleen voor gevorderende 4x4 rijders, en zo willen we ons eigenlijk nog niet noemen.
Nadat we dit geregeld hadden hebben we even een late lunch gemaakt. En wat stond daar aan ons campingplekje, een Olifant, die was ook aan het lunchen. Best gaaf, maar wel dicht bij. Na het eten moesten we nog onze permit regelen voor het park. Ja zo snel kom je er niet in. Maar gelukkig konden we gelijk de permit ook regelen voor onze volgende stop in Moremi NP. Nou nu werd het tijd voor een wijntje bij zonsondergang. Daar stonden ook die andere nederlanders en dus hebben we gezellig onze ervaringen kunnen uitwisselen. Ze hadden vaak hetzelfde gezien als ons terwijl we niet wisten wie zij waren, wel grappig. Inmiddels was het al goed donker en we moesten nog koken en terug lopen. En dat was best een stuk. Maar ook dat is gelukt. Wiard ging eerst een vuurtje stoken voor het op afstand houden van de dieren en voor de bbq van ons vlees, ik ben begonnen met het uitzoeken van de spullen van morgen want we moeten om 8 uur klaar staan. Maar we hoorden steeds veel lawaai en gebrul. Blijkt er weer een olifant te staan, zien doen we hem niet maar we horen hem wel. Maar de bewaking komt steeds langs om het in de gaten te houden, en dat doen ze de hele nacht door. Nu daar moeten we dus maar op vertrouwen. Het is hier weer erg donker en onze lamp doet het ook niet, nu dan alle kaarsjes aan en dicht bij het kampvuur zitten. Naast ons staan ook nederlanders, die 7 weken aan het rondtrekken zijn, ja je hebt altijd baas boven baas. Het bbqen is goed gelukt en we hebben lekker gegeten. Nu zit ik dus met mijn benen dicht bij het vuur om warm te blijven met een glaasje wijn en de lucht is weer vol met sterren dus wat wil je nog meer.
Zo de boel opruimen en dan lekker slapen. Ik hoop morgen de verhalen weer op internet te zetten met wat foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wiard en Ivonne

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 31551

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

Roadtrip Schotland 2017 met Kees

16 Januari 2015 - 08 Februari 2015

Sumatra

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Rondreis Namibië en Botswana

11 Februari 2013 - 30 November -0001

Java - Bali

29 Juni 2006 - 30 November -0001

Zuid Afrika, Swaziland en Mozambique

01 Juli 2010 - 30 November -0001

Maleisië -2010

28 April 2012 - 30 November -0001

New York

14 Februari 2016 - 30 November -0001

Rondreis Lapland en Noord Noorwegen

01 Juli 2008 - 30 November -0001

Surname en Curacao

Landen bezocht: