Dag 19 van Khwai Camp naar Tshima Bush Camp - Reisverslag uit Maun, Botswana van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 19 van Khwai Camp naar Tshima Bush Camp - Reisverslag uit Maun, Botswana van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 19 van Khwai Camp naar Tshima Bush Camp

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

05 Juni 2014 | Botswana, Maun

Dag 19 van Khwai Camp naar Tshima Bush Camp

Vannacht een lange nacht gehad door het vroege tijdstip naar bed. We hebben erg veel geluiden gehoord, vanmorgen hoorde we dat we dus bezoek hebben gehad van een hyena, een leeuw zat vlak bij en natuurlijk de apen. Ook onze buren, een groep van ca 15 botswaanse jongeren heeft tot ongeveer half 1 erg veel geluid gemaakt, vooral schreeuwen en zingen. Maar dat was het ergste niet. Ik heb ook nog een verschrikkelijke jeuk gehad over mijn hele lijf. Dit heb ik eerder gehad en het is een allergische reacties met allemaal bulten. Ja en de mentholgel lag in de auto incl de pilletjes hiertegen. Ik moest dus wachten totdat het licht werd.... Goh wat een pech hier. En dan zal ik jullie de details besparen toen wiard dus naar de wc moest en dit dus nu in de tent in een emmertje met zakje gedaan heeft. Maar goed dit wisten we van te voren en hebben we overleeft. Rond kwart voor 7 werd het licht en hebben we alles in de auto gestopt, de tent ingeklapt en naar de wasruimtes gereden. Dit ligt op een open terrein met minder bomen. Maar ook hier lieten ze ons niet echt met rust. Eerst maar de boel netjes ingepakt toen lekker gedoucht en onze yoghurt opgegeten in de auto. Volgens andere bezoekers was het hier prachtig en moesten we het zeker nog eens proberen, nou het huilen stond mij nader dan het lachen dus nee wij zouden een tocht door het park maken en dan richting Maun gaan kijken of we een dag eerder in onze safaritent kunnen slapen. Nu zoals dat gaat als een ding mis gaat gaat alles mis. We raakte de weg kwijt en en bleven maar rondjes rijden. O nee wat nu. Weer terug naar een bekend punt en ja gelukkig we kwamen weer op een begaanbaar stuk. Alleen bleek nu na een heel stuk rijden dat we weer terug waren bij het beginpunt. Nu waren we het helemaal zat en besloten om het park te verlaten. Dat was nog een beste rit van 1 uur. Onderweg stond er eerst een olifant op de weg dus wij maar gestopt en de auto in de achteruit gezet, het is allemaal vrij smal en je moet een olifant vooral niet in de weg staan. Na een tijdje besloot hij dat hij toch wel een andere weg kon nemen en dook de bosjes in, pfff ook weer gered en verder gereden. Toen kwamen we nog een nieuw beest tegen, nl. een Tsessebe. Het lijkt een beetje op een paard. Natuurlijk zien we altijd Impala's maar vandaag waren ze erg actief en sprongen en renden vrolijk rond. Een erg leuk gezicht. En na de gate zagen we nog een aantal giraffen op de weg. Ze stonden er zo mooi statig. Na de gate was het nog 1,5 uur rijden naar Maun. Op de heenweg, gisteren, had ik een leuk restaurant gezien en we besloten hier te gaan lunchen. En ze hadden er ook Wifi. Kon ik eindelijk mijn verhalen weer online zetten. Maar ook hier pech, ze hadden een stroomstoring. Nu ja dan geen wifi, maar wel heerlijk gegeten. In Maun hebben een internetcafe gevonden en daar dus de verhalen online gezet en nog even een paar mails beantwoord. Toen op weg naar onze overnachtingsplek. We wilden die van donderdag dan vandaag gebruiken, kijken of dit kon. Daar aangekomen stond op het hek full.....sh... wat nu. Gewoon doorrijden en kijken of anders onze eigen tent mogen opzetten. Een aardige man kwam ons tegemoet en we begonnen natuurlijk in het engels. Tussendoor vroeg ik iets aan wiard in het nederlands en toen bleek het van 2 nederlandse mannen te zijn. Altijd grappig. Nu eea uitgelegd en we konden in de tent slapen, hij is vrij. Ze zetten altijd full omdat ze geen onverwachte aanloop willen en wij hebben tenslotte gereserveerd. Eerst even een tijdje zitten kletsen en toen naar onze tent gegaan. Best gaaf zo'n safari tent met half open douche. Maar hier zijn geen apen dus dat komt goed. Zij stelde voor dat we 2 dagen bleven en dan morgen gaan vliegen in een 2 persoonsvliegtuigje. Ach ja ik durf alles, Nu daar gaan we nog even over nadenken. Wij eten vanavond met de andere gasten gezamelijk en die hebben vandaag gevlogen dus we kunnen het er even over hebben. Ja ons budget wordt aardig overschreden op deze manier, maar ja volgens Wiard zijn we hier maar één keer.
We hebben heerlijk romantisch gegeten in de tuin onder de bomen met een lange gedekte tafel nadat we eerst een wijntje bij het kampvuur hadden gedronken. Dat is al weer even geleden dat we zo gegeten hebben, je zou het bijna verleren. Maar de andere gasten, een nederlands gezin-dus makkelijk praten...., waren niet zo heel enthousiast over de vlucht. Er staat momenteel nog niet zoveel water in de delta, dat is nog onderweg uit Angola en omdat je best snel vliegt zie je de dieren ook niet goed. Ook hebben we natuurlijk al zo ontzettend veel gezien dat sommige dingen dan dubbel worden. We hebben besloten om het dus niet te doen en deze laatste 2 dagen gewoon zeer relaxed te gaan reizen. Nu lekker slapen in ons hemelbed.

• 05 Juni 2014 - 18:13

Carla:

Zus je bent een kanjer! Petje af. Een prachtige reis waar ontberingen bij horen. Je doorstaat het allemaal! Je hebt meer lef dan je denkt.
    Geniet van de daagjes relax.
    Veel liefs
    MC2

• 05 Juni 2014 - 20:01

Marieke VeegeR:

Hoi Ivon en Wiard, wij vinden jullie verhalen echt heel bijzonder en sluiten ons aan bij Carla, jullie zijn bikkeltjes. Lekker dat er ook van die relaxdagen tussen zitten want een gedekte tafel kan heerlijk zijn na al dit avontuurlijks. Fantastisch dat jullie allebei zoveel moeite hebben gedaan ons op de hoogte te houden van jullie avontuur, liefs, De Veegertjes

• 07 Juni 2014 - 00:41

Sieuwmatie:

Ja avonturiers,

Zulke ervaringen horen nu gewoon bij het leven in de bush bush, dus zonder het meegemaakt te hebben zou het geen echte vakantie Namibië zijn....:).

Maar er zijn ook zoveel ontzettend leuke momenten die jullie meemaken, dus dat houdt elkaar een beetje in balans. Volgens mij hebben jullie ook een grote voorraad wijn ingeslagen....

Groetjes