Dag 20 van Tshima Bush Camp naar Thakadu Camp - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 20 van Tshima Bush Camp naar Thakadu Camp - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 20 van Tshima Bush Camp naar Thakadu Camp

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

05 Juni 2014 | Botswana, Ghanzi

Na een heerlijke nacht werd ons ontbijt om 8 uur bezorgd. Nu ook dit was weer top. Een picknickmand met allerlei lekkers en ons tafeltje werd gedekt precies op de plek waar de zon opkwam. Ja die twee gasten hebben het hier goed voor elkaar, alles is tot in de puntjes geregeld. Ze hebben ook 2 honden die ook wel wat lusten maar we mogen ze niets geven, ze bleven maar om ons heen lopen en zielig kijken, dat is wel lastig dan, maar we hebben volgehouden en zelf bijna alles opgegeten. Toen lekker douchen in de half open douche en daarnaa de auto een beetje opgeruimd zodat we de laatste dagen niet steeds alles overhoop moeten halen, tenslotte is hem meeste nu vies en blijft er nu een klein tasje over met redelijk schone kleding.
We hebben besloten om het volgende stuk in 2en te rijden met een tussenstop in Ghanzi. Zo hoeft wiard steeds "maar" gemiddeld 275 per dag te rijden, is wel zo relaxed.
Onderweg zijn we nog gestopt bij een meer, lake Ngami. Dat was een heel bijzonder gebied. Doodstil met allemaal dode bomen in het water en pelikanen in de bomen en een een aantal Maribu's in het water. Zij bleven doodstil staan. Er zat ook een visser en die gooide een van zijn gevangen vissen terug het water in, en ja daar reageerde de Maribu's wel op. Dus snel nog een paar mooie foto's gemaakt. Ook kwamen we langs een rivier waar een heleboel runderen in het water stonden, daar liepen wat kindertjes rond. Omdat wij stopte voor foto's heb ik hun een appel gegeven, dat smaakte ze wel.
Verder was de weg redelijk saai, niet veel afwisseling. Rond 2 uur kwamen we aan bij de campsite. Het is niet de meest bijzondere plek maar prima voor een middagje rustig aan en om te slapen. Er is ook een zwembad, maar het is hier erg koud doordat er een stevige wind staat. Uit de wind in het zonnetje is het heerlijk. En ze hebben hier wifi, dus snel ons laatste verhaal online gezet. Alleen kwam ik erachter dat veel van mijn verhalen er niet helemaal opstonden omdat de teskt afgebroken werd bij de door mij gebruikte smilies. Lekker balen dus. Ik heb alle verhalen doorgelopen en denk dat het er nu goed op staat met dus nog een hoop leesvoer voor de lezers.
Wiard heeft lekker nasi gemaakt, hij had nog wat rijst bewaart van een vorige keer. Alleen dat is niet helemaal goed gegaan, door al dat schudden met die auto over de hobbels is heel de pan rijst door de koelkast gegaan. Dit is niet fijn......want in kan er niet overal bij. Nu dat wordt een klusje voor de autoverhuurder. We zitten nu in het restaurantje bij de kachel, erg lekker.
Morgen gaan we de grens over naar Namibië. En dan zaterdag het laatste stuk naar Windhoek. Dus het is nu aftellen.
Foto's plaatsen gaat erg moeizaam ivm de trage kwaliteit van de wifi hier dus daar zijn we mee gestopt.