Dag 21 van Thakadu Camp naar Kalahari Bush Beaks, - Reisverslag uit Buitepos, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 21 van Thakadu Camp naar Kalahari Bush Beaks, - Reisverslag uit Buitepos, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 21 van Thakadu Camp naar Kalahari Bush Beaks,

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

07 Juni 2014 | Namibië, Buitepos

O wat was het vannacht koud, we kregen het niet warm, het was tegen nul graden. Dat het af en toe fris kon zijn wisten maar zooooo koud nee. 's Ochtends hebben we ons zo snel mogelijk aangekleed en ons ontbijt snel opgegeten, de boel ingepakt en wegwezen met de kachel aan, heerlijk, ja we hebben het hier dus heel warm en nu ook heel koud gehad. Het is hier ook winter.... Maar dit is bijna tegen het einde en dit was eigenlijk voor het eerts dat het zo koud was. Kan je nagaan als je in zo'n rieten hutje moet slapen.
Voor de grens van Namibië nog even getankt zodat al onze pulls's nu ook op zijn. De grensovergang ging heel soepel en toen nog 25 km rijden naar onze laatste slaapplek in Namibië. Het was nog vroeg, half 1, omdat hier ook de klok weer een uur terug ging. Na ingecheckt te zijn is Wiard eerst een lekkere warme lunch gaan maken en tien hebben we nog een 4x4 trail gereden door hun gebied. Dat was erg groot en onwijs hobbelig en dan weer zand en zelfs een stuk door een rivierbedding. Wiard vond het erg gaaf zo te rijden, ik waa bang dat we op de valreep nog een lekke band zouden krijgen maar dat is gekukkig niet gebeurd. Onderweg konden we nog een stuk lopen langs een aantal rotsen waarop bushman gravings stonden. We zagen ook nog impala's, kudu's, giraffen en zebra's. Maar deze beesten zijn niet veel auto's gewend en sprongen snel weg als wij eraan kwamen. En je zag ze dan ook gelijk noet meer door hun schutkleuren,
Terug op de campingplek stonden 6 kudu's bij de waterhole, die nu droog was, dat was een erg mooi gezicht, het waren vrouwtjes en kleintjes.
Toen de boel gaan klaar zetten voor de nacht en onze koffers pakken. Nu ik heb alles er maar ingestopt want netjes gaat niet op zo'n plek. We hebben wel minder spullen bij ons maar toch zit alles weer goed vol, maar qua gewicht zitten we goed.
Wiard zijn schoenen zou hij achterlaten. Toen kwam er een local langs die daar werkte en zijn schoenen waren helemaal kapot dus wij vroegen naar zijn maat en nu die kwam aardig overheen met die van Wiard. Die man helemaal blij, ook omdat ze van Cruijff zijn en die kon hij wel. Ook nog wat stiften en balonnen gegeven voor zijn vijf kinderen. Daarna ook de auto maar van binnen zoveel mogelijk schoongemaakt omdat dat toch wat netter staat, het hoefde niet.
Toen was het tijd om lekker te douchen en daarna een wijnte met een restje chips. Omdat de klok een uur terug is gezet wordt het dus ook een uur eerder donker. Dus optijd met het eten begonnen. Lekker gebakken aardappeltjes met boontjes, tomaten en ui en een tbone steak op ons kampvuur. Het smaakte erg lekker. Maar omdat het toch wel koud werd zijn we in de auto gaan zitten lezen met een kopje koffie. Rond 8uur zijn we naar bovengekropen met nog meer laagjes aan want zo koud willen we het niet meer hebben. Best jammer dat het nu (bijna) over is maar ja we hebben mooie herinneringen, dagboek, foto's en film. Morgen maken we er ook nog een leuke dag van in Windhoek.