Medan dag 1 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Medan dag 1 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Medan dag 1

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

20 Januari 2015 | Indonesië, Medan

(Waarschuwing!! het is een erg lang verhaal geworden ivm de lange dag en vele hoogte punten)
Vandaag is De Dag van Shintaria en Dennis maar eerst krijgen wij nog een siteseeing tour door Medan van Dennis terwijl Shintaria druk was met de voorbereidingen voor vanavond, het trouwfeest.
We hebben prima geslapen en zaten met de hele club aan een heerlijk ontbijt. Dit was echt top, zoveel keus. Een groot verschil met Singapore, maar goed dit is dan ook een 5* hotel. Nadat we Shintaria hebben uitgezwaaid zijn wij in de taxi gestapt voor het 1e hoogtepunt van Medan, de moskee. Het is de grootste van Sumatra. Maar echt groot vonden we hem niet. We moesten ons eerst natuurlijk weer omkleden, doekje om het hoofd, doek om de blote benen en slippers uit. Altijd leuk voor weer een paar foto's. We werden door een local rondgeleid, terwijl andere locals een tukje deden in de moskee, een erg grappig gezicht, eentje had zichzelf helemaal ingepakt als een mummie. Er stond zelf nog een klok, wel stuk, die van koningin Wilhelmina was gekregen. Na afloop nog even de voeten gewassen. Het was mij niet helemaal duidelijk of ik daar nu wel of niet mocht komen, het koelde in ieder geval wel goed af, want wat is het hier warm. Toen naar hoogtepunt 2, Het Paleis. We werden verwelkomt met muziek en we konden ons ook omkleden in traditionele kleding. Nu dat hebben we maar gelaten voor wat het is. Echt bijzonder was het palies niet, ik heb ook niet zo veel met paleizen. Maar ja dit waren dus de plekken die je gezien moest/kon hebben in Medan. Het is wel erg leuk om zo door die stad te lopen, wat een chaos in het verkeer alles rijdt en toetert door elkaar heen,. En dan de straten/stoepen zijn ook niet helemaal zoals wij gewent zijn..... Tussendoor even bij een tentje wat water gedronken en ons verbaasd hoe druk hij het had met het verzorgen van zoveel maaltijden, tussendoor met hetzelfde lapje even over de borden en dan weer verder opscheppen. Tja drinken is ok maar eten moeten wij daar maar niet doen. Dit hebben we gedaan bij TipTop, een restaurant in de stijl van de jaren dertig met veel koloniale details. En hier kunnen we ook kroket eten. Maar goed dat hebben we niet gedaan, we hebben heerlijk Rendang gegeten. Na nog een kwartiertje lopen kwamen we weer aan bij ons hotel. Snel omkleden en een duik in het zwembad, o wat was dat lekker. Ellen, Andre en Dafne waren daar inmiddels ook, zij hadden die ochtend even lekker gerelaxed.
Rond half 3 terug naar onze kamer en zo langzamer hand aan de voorbereiding begonnen van het feest. Shintaria vond het toch leuker als ik mijn nagels rood lakte, tenslotte moest ik veel handen schudden die avond (ca 400....). Had ik zoveel moeite gedaan voor mooie french manicure nagellak. Maar goed het staat wel chique.
Omdat het zo warm was bleven de mannen zolang mogelijk in hun onderbroek, shirt en sokken lopen, Carla wist niet wat ze zag. Zo niet sexy... En ik dan in die panty met dat weer, na drie keer is het gelukt en het stond wel mooier dan blote benen met zo'n split.
In de hal op de trap van ons hotel nog wat foto's hadden gemaakt van ons allemaal in onze mooie jurken en pakken. Zes uur stonden de broers klaar om ons naar de locatie te brengen. Wat een gebouw, zo mooi, groot en chique, heel anders dan bij ons. En buiten stonden er allemaal mega grote borden met teksten over het huwelijk. Dit is een traditie hier en wordt vooral gegeven door zakenrelaties. Het is een bord met tekst gemaakt door stoffen bloemetjes.
En toen kwam Shintaria aan met Dennis. Wat een plaatje het leek wel een prinses. Dat was toch wel even slikken. Een hele mooie witte jurk met veel kant en lange sleep. En haar haar helemaal vol glitters. Toen naar binnen door een onwijze grote hal. Daar stond alles klaar voor het feest.
4 Desks voor de ontvangst van de gasten door nichtjes. Iedereen geeft zijn cadeau/geld daar af en dit wordt geloof ik genoteerd. En zij kregen toen een aandenken aan het huwelijk.
Een prieeltje met allemaal foto's van Dennis en Shintaria die ze voor hun huwelijk vorig jaar hebben laten maken. Daar was ook een plekje om een foto te laten maken met het bruidpaar of alleen. Deze werd direct afgedrukt en meegegeven. Tja alles draait hier om foto's, ongelovelijk. En wij maar denken dat wij veel foto's maken, maar dat is nog niets......
Stoelen voor Dennis en Shintaria, haar opa en moeder en voor Wiard en mijzelf. Hier mochten we tussendoor even op gaan zitten als er niemand binnen kwam.
En dan DE Zaal, tjee wat een grote zaal met ong. 45 ronde tafels. En voorraan een podium met onze tafel ervoor. Gelukkig mochten wij(de dutchies) allemaal bij elkaar zitten, is toch wat gezelliger om te kletsen. Shintaria haar moeder spreekt nl slechts een paar woorden engels.
Rond 8 uur begon het feest en moesten wij ons in een rij opstellen om binnen te lopen over de rode loper. Tjee dat was wel erg emotioneel. Mark zei nog, we lijken Barnie wel bij binnenkomst, tja of dat de juiste vergelijking was.... Maar goed iedereen moest wel even een traantje wegvegen. En als laatste kwam het bruidspaar binnen lopen, zo mooi.
Het was even schuiven maar ook Shintaria kon gaan zitten met haar jurk. En het eerste gerecht werd opgediend en dit ging de hele avond in een vrij rap tempo door. Maar o wat was het lekker. We dronken er thee bij, en ook dit werd steeds bijgeschonken, of water maar geen drank. En ach ik heb het niet gemist.
Na gang 1 moesten zij het podium op en daar werd het huwelijk bevestigd door een kus. Tussendoor was steeds livemuziek, lekker hard zodat praten niet altijd even makkelijk was. Ook kan je als gast optreden, en tijdens het zingen komen dan de andere gasten langs om een envelopje te geven met geld. Shintaria heeft ook gezongen, zo mooi en knap. En Wilson, haar broer, ging gitaarspelen en zingen. Dit had hij nog nooit eerder gedaan bij publiek, erg mooi.
Ook mochten wij en haar moeder op het podium komen nadat zij een champagne (zonder alcohol) toren hadden ingeschonken. Wij kregen bloemen en er werd gesproken (in het chinees)en toen mochten wij toasten en drinken, maar wel snel want voor je het weet is je glas weer ingenomen....
Op het eind werd er gevraagd of wij nog wilde gaan dansen, natuurlijk dat wilde we wel maar de rest deed niet mee. En allemaal iphone's ed op ons gericht, erg grappig.
Rond 10.15 uur gingen de meeste gasten naar huis. En wat er over was van het eten werd meegegeven, en dat was best veel. Natuurlijk nog foto's genomen van allerlei combinaties. En rond half 12 werden ook wij terug gebracht naar het hotel. De heren hadden nog trek in een biertje dus jurken en pakken verwisselt voor iets makkelijks en naar de overkant. Dat ging voor plaatselijke gebruiken erg snel, maar wat bleek ze gingen dicht... Maar ook wij waren moe en moesten weer vroeg op, half 7, dus erg laat wilde ik het niet maken. Het werd echter nog wat versneld omdat er een rat rond liep, gatver... Tja dat krijg je als iedereen alles van zich af gooit.
Terug in het hotel, zonder shintaria - die sliep bij haar broers omdat zij half 5 op moest ivm de kapper, heb ik eea opgeruimd en zijn we als een roos in slaap gevallen.

• 21 Januari 2015 - 16:05

Sieuwmatie:

Oh wat een mooi verhaal. Dat jullie dit mee mogen maken......
    Alsnog gefeliciteerd met het huwelijk van jullie zoon.
    Groet
    Sieuwmatie.

• 21 Januari 2015 - 19:54

Marieke Veeger:

Hallo allemaal, wat een luxe dat Ivon ons op afstand laat meegenieten van dit -voor ons- bijzondere huwelijk. Wat een ervaring en een rollercoaster van emoties lijkt mij deze dag voor jullie allemaal geweest. Veel liefs vanuit -2....

• 21 Januari 2015 - 19:56

Anneke & Thomas:

Het lijkt wel een sprookje zoals je alles beschrijft Ivonne!
    Geniet want dit is once in a lifetime!
    Liefs Anneke