21 febr. Rundhaug -Amersfoort - Reisverslag uit Rundhaug, Noorwegen van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu 21 febr. Rundhaug -Amersfoort - Reisverslag uit Rundhaug, Noorwegen van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

21 febr. Rundhaug -Amersfoort

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

22 Februari 2016 | Noorwegen, Rundhaug

En dan is het nu de laatste dag, wel jammer maar aan de andere kant willen we ook graag naar huis om bij Caty langs te kunnen gaan.
We waren vroeg want had slecht geslapen. Het was erg warm in de kamer en we kregen de verwarming niet uit. Terwijl de nacht ervoor het zo koud was. Het is echt toe aan een opknapbeurt. Ik stond echter wel een stuk beter op dan dat ik naar bed ging. Ik vermoed dat het toch meer flinke spierpijn was ipv een gekneusd stuitje. Dat zou mooi zijn want dan heb ik er minder lang last van.
Nadat we de spullen de koffers in hebben gekregen hebben we lekker ontbeten en nog even buiten gewandeld om te kijken of we nog een eland konden spotten. Helaas is dit niet gelukt. Maar we zagen wel een ander apart dier rennen door de sneeuw met allemaal vogels om hem heen. Snel gefotografeerd en daarna ingezoomd. Best lastig om dan og scherp te krijgen. Maar hij stond erop. Wij dachten dat het een otter of bever was. Bij navraag bij Ruben bleek het een otter te zijn geweest, hij was weer jaloers want deze had hij hier nog nooit gezien.
Toen werd het echt tijd om de spullen naar de bus te brengen en zowaar de eerste rij was nog vrij. Dus toch nu ook maar eens onze tassen erop gezet. Het zijn nl elke dag de zelfde 2 die hier zitten. Niet echt mijn vrienden. Ze wordt nl misselijk zegt ze als ze verder ziet, ze wil de horizon zien. Maar tijdens deze rit zat ze achter ons en keek de hele tijd op haar iphone, dus gewoon een klets verhaal. Maar die heb je altijd in een groep. Verder gelukkig alleen maar gezellig geweest.
De rit was weer prachtig, langs fjorden en ijsmuren onderaan de bergen.
En we hebben nog 10 elanden gespot, dank zij onze gids dus die hat een sticker verdient. 3 zelfs heel dicht bij, en omdat ik nu vooraan zat kon ik ze goed fotograferen.
Rond 11 uur waren we op de luchthaven van Evernes. Dit ging allemaal weer lekker vlot en we ztaen om kwart over 12 in het vliegtuig. Maar helaas door het slechte weer in Nederland mochten we nog niet vliegen. Uiteindelijk zijn we met een half uur vertraging vertrokken. De vlucht was ok, alleen het laatste kwartier ging het vliegtuig best te keer door de storm, dus dat was niet echt prettig, maar hij kan wat hebben dus ook wij zijn weer safe geland.
Na een behoorlijk stuk te hebben gelopen door schiphol konden we onze koffers oppikken en na het afscheid nemen van de medereizigers en een stevige knuffel van onze gids Ruben was onze vakantie voorbij.
Het was een onvergetelijk reis met zoveel indrukken waar we nog lang op kunnen teren.
Maar nu eerst naar Caty.
Tot de volgende reis.......