Maandag 7 augustus - Reisverslag uit Dunkeld, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Maandag 7 augustus - Reisverslag uit Dunkeld, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Maandag 7 augustus

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

07 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Dunkeld

Heerlijk uitgerust zaten we redelijk vroeg aan het ontbijt buiten aan de rivier. Het geluid van dat stromende water is zo rustgevend. Na alle spullen verzameld te hebben, kaart, reisgids, broodje, windjack, paraplu, camera etc. gingen we eerst naar het centrum van Dunkeld. We hadden bijna geen contant geld meer en het was best spannend of pinnen zou lukken omdat het gisteren ook niet ging. En ja hoor weer niet, we moesten contact op nemen met de bank in Nederand. Helaas begrepen ze er niets van en alles moest werken.... Dus terug naar de camping om mijn pasje te hLen. Maar eerst een overheerlijke scone gescoord. Ik bewaar hem voor later want zat nog vol van ons ontbijt. Nadat we mijn pasje hadden gehaald gingen we op weg voor onze geplande rondrit. In Pitlochry lukte het pinnen wel met mijn pasje, vreemd maar we hebben cash en daar gaat het om. Via een smalle bergpas vervolgde wij onze weg richting Blair Castle en Blair Atholl. Het kasteel hebben we even van een afstand bekeken maar niet bezocht. We zijn niet zo van de oude interieurs. Bij Blair Atholl was een nog werkende korenmolen, hier even rondgekeken en een engels kopje thee gedronken. Onze volgende stop was Bruar Falls. Hier hebben we de berg beklommen voor een mooi zicht op de watervallen, het was zeker de moeite waard, hoe hoger we kwamen hoe stiller de omgeving, behalve dan het water. Erg mooi met al die verschillende mossen. Door al het regenwater is het hier prachtig groen. Teruggekomen zijn we nog even door de winkels gelopen, Bruar is ook een bekend kledingmerk. Maar gelukkig voor Wiard, niets voor mij. Zo lekker stijf engels. Wel hebben we glutenvrije lasagnebladen gescoord, een honing dressing voor de sla en nog een ander sausje.
Nu op weg naar ons eerste Loch, Loch Rannoch. Hoe hoger we kwamen des te minder bomen maar wel erg groen van het mos. En zo nu en dan schapen met een zwarte kop en poten en van die mooie bruinen koeien. Mooie beesten. Zo nu en dan gestopt voor het uitzicht en natuurlijk voor weer een foto. Na Loch Rannoch volgde Loch Tummel, je weet wel..... Deze lag wat verscholen , was wel jammer. Maar aan het einde van het loch was er een mooi uitkijkpunt: Queen's View. Was erg mooi en weer verder. Want ja als je het gezien hebt is het ook weer ok en we hadden inmiddels ook wel zin in een gezellig terrasje. Dit vonden we op de terugweg in Pitlochry. Hier een guiness voor mij en voor Wiard een gv biertje. In Schotland is dat goed geregeld voor hem. Helaas begon het te spetteren en wij terug naar de auto om wat boodschappen te gaan doen bij de super. Er moet natuurlijk nog wel gegeten worden vanavond. Ook kregen we nog een foto geappt van Bouby uit 1986 van de winkelstraat in Pitlochry en wij konden snel een foto van dezelfde plek terug sturen anno 2017, tja er veranderd hier niet zo snel iets. Na ons avondeten ingeslagen te hebben kwamen we na een lange dag weer bij ons mooie plekje. Tijd voor een wijntje en een bakje salt en vinegar chips., mmmm. Toen onze Cobb klaargezet voor ons visje, helaas geen forel waar ik me zo op verheugd had, maar dat komt vast nog wel. Inmiddels zijn we naar binnen verhuisd en zitten bij ons kacheltje de plannen voor morgen uit te stippelen. Maar je weet het nooi met ons het kan zo maar weer anders worden, dat is vakantie. En straks weer lekker slapen.

• 08 Augustus 2017 - 14:46

Bouby Meijs:

Leuk jongens! Veel plezier. Fijn dat jullie moo weer hebben. Hier giet het cats&dogs

• 08 Augustus 2017 - 15:41

Suzanne:

Leuke verhalen allemaal weer. Hier in Maarn helaas veel regenen lekker afgekoeld

• 08 Augustus 2017 - 16:42

Ellenkaman:

Jeetje wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Heel bijzonder alweer. Maar ja, dat weten we van jullie. Goede reis verder en ik lees het wel weer.

• 08 Augustus 2017 - 21:03

Marion:

Ja mooi is het daar he. Wij zijn ook in Pitlochery geweest. Jammer dat ik de foto's niet kan uitvergroten. Geniet er van!