Op weg naar Isle of Skye - Reisverslag uit Portree, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Op weg naar Isle of Skye - Reisverslag uit Portree, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Op weg naar Isle of Skye

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

15 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Portree

Omdat het inpakken steeds sneller gaat waren we lekker vroeg op pad, early birds als we zijn. Tenslotte zijn we inmiddels aardig bijgeslapen. Rond 9 uur reden we van de camping af richting Isle of Skye, Portree.
De route hierheen was geen straf, erg mooie vergezichten. Onderweg hebben ook nog een stop gemaakt bij Eileen Donan Castle. Dit kasteel wordt erg vaak gebruikt voor filmopnames. Het ligt prachtig, alleen we konden er niet meer bij met onze auto incl Kees. Toen een stukje doorgereden en Kees losgekoppeld en zo toch kunnen parkeren. De zon scheen dus mooie foto's kunnen maken, denk ik. Na kaartjes te hebben gekocht mochten we de brug over en eea binnen bezichtigen. Zag er erg mooi uit en wat waren de mensen toch klein vroeger, ook allerlei grappige details werden verteld. Zoals een afluistersyteem dmv kleine gleuven in de muren.
Nadat we nog even een lekker kopje koffie hebben gedronken met natuurlijk een scone voor mij en voor Wiard een gv cakeje gingen we weer op pad, en maakte we 2 parkeerplaasten vrij!! Daar waren de wachtende blij mee. We zijn via de "nieuwe" brug bij Kyleakin Skye op gereden, deze brug maakt dat Isle of Skye eigenlijk geen echt eiland meer is.
Ook hier was het steeds weer o wat mooi.... Rond 2 uur kwamen we aan op de camping Torvaig, net boven Portree. Hier kan je niet reserveren dus wie het eerst komt .... Vanwege de vele regen de laatste tijd moesten we een plek zoeken op het hardstanding gedeelte, dit willen we eigenlijk niet maar we hadden geen keus. En wat waaide het hier onwijs. Op goed geluk de tenttrailer uitgeklapt en ons weer gesetteld. Na een boterham zijn we het dorpje ingegaan om te kijken wat er zoal te doen is. Veel boottochten, maar vanwege het ruige weer zien we hier vanaf, heel jammer maar aan zeeziekte hebben we ook niets. Wel zagen we een leuk restaurant en daar gelijk een tafel voor morgen gererveerd. Vanavond eten we lekker Zalm met gebakken aardappeltjes en sla. Terug op de camping ons wijntje gedronken, met een extra toast voor Nicole, zij appte mij dat ze een appartement heeft voor 6 mnd, dus dit is wel een toast waard.
Na het eten gedoucht en optijd naar bed voor een keer, en duimen dat het goed gaat met Kees, want hij kraakt en piept erg door die harde wind.

• 17 Augustus 2017 - 10:04

Ellenkaman:

Jeetje wat zien en maken jullie veel mee met deze reis.
    En is het elke dag genieten. En wat heb je alweer veel foto's kunnen maken.
    Elke keer als ik thuis kom ga ik gauw je verslag lezen.
    Fijne spannende en leuke dagen toegewenst en lieve groetjes van mij.

• 17 Augustus 2017 - 10:51

Bouby Meijs:

Ik krijg steeds flash backs bij jullie verhalen. Heerlijk. Ja die rit naar Skye is prachtig. Zo jammer van die brug. Vroeger ging je met de pont voor 1 pond met camper en al over. Kyle of Lochalsh ligt er nu wat verlaten bij zeker. Blijf schrijven Ivon. Veel liefs voor jullie twee van Bouby en Sara.