Van Glencoe naar Gretna Green - Reisverslag uit Gretna Green, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Van Glencoe naar Gretna Green - Reisverslag uit Gretna Green, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Van Glencoe naar Gretna Green

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

24 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Gretna Green

Helaas we moeten weer inpakken voor onze reis terug. We gaan nog 2 nachten naar Gretna Green en dan zaterdag naar Hull. Het heeft vannacht erg veel geregend, best balen want dan is de tent ook zeiknat en zwaar. Maar alles op een relaxed tempo en na gedoucht te hebben is de tent toch redelijk droog. Toen ingeklapt, zeil erover, vuilnis weggebracht en op weg. Omdat koffie niet lukte door de wind hebben we nog even aan de weg bij een leuk tentje koffie gedronken. En toen moest Wiard achteruit insteken, ai, dat is balen. Maar hij had les gehad dus het zou moeten lukken. Het ging redelijk maar niet helemaal. Ik heb toen het laatste opstakel, een te koop bord, uit de grond getrokken en toen konden we verder op pad. De eerste 90 km waren over een mooi stuk maar ook smal en bochtig, eenmaal nog een soort van noodstop moeten maken, maar ook dat is net goedgegaan. Later bleek wel dat ons potje honing gebroken was en dat is minder, bleh wat een plakzooi. Onderweg nog een lunch gemaakt aan Loch Lomond, kopje thee, gekookt eitje etc. Altijd gezellig zo. Daarna ik een tukkie gedaan in de auto en Wiard rijdt. Het was nu voornamelijk snelweg dus dat schoot wat meer op. Na Glasgow was ik er weer bij en wat plat is alles ineens. Maar na verloop van tijd kwamen de bergen weer en wat waren de vergezichten mooi. Heen hebben we hier ook gereden maar toen kwam het met bakken uit de hemel en nu schijnt de zon volop en is het rond de 20 gr. Aan het eind vd middag kwamen we aan op een gezellige camping. Niet zo'n leeg grasveld maar met bomen en wat hegjes, ziet er leuker uit. En schuin tegenover zijn ze vergeten de kerstverlichting weg te halen, eea knippert nog steeds in allerlei kleuren, grrrr.
Nu was het tijd om lekker te lezen, wat te drinken en te eten. Rond 11 uur ging het licht uit.