Dag 2 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Wiard

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

18 Mei 2014 | Namibië, Windhoek

Na een goede nachtrust en een ontbijt in ons pension zijn we rond 08.15 uur weggereden. Al snel zaten we op de B 1 richting Rohoboth. In Rehoboth aangekomen even gestopt voor een lekker bakkie Engelse koffie ( nat en en warm) bij een tankstation. Kort na Rehoboth begon de gravelroad. Eerst even de bandendruk verminderen en vervolgens onze weg gevolgd door een mooi, maar dor landschap met mooie bergen aan beide zijden. Nadat we zo'n 120 kilometer hadden gereden zijn we langs de weg gestopt om te lunchen. Nadat we vanuit onze campingstoel nog even hadden genoten van de omgeving vervolgden we onze weg. Nadat we een afslag hadden gemist kwamen we toch weer op de C 19 terecht en vervolgden we onze weg richting Sossusvlei Campsite. Rond 15.00 uur kwamen we aan op de camping. Na ingecheckt te hebben hebben we eerst even een lekker wijntje gedronken en zijn we vervolgens naar Elim Dune gereden om te genieten van de sunset. Al direct kwamen wij de eerste springboks tegen. Nadat we uitgestapt waren begon onze klim naar boven. Onderweg heeft Ivonne nog veel foto's geschoten van mooie vergezichten en de reeds ondergaande zon. Uiteindelijk zijn we niet geheel naar boven gelopen, aangezien we ook nog voor het eerst de tent op onze Toyota moesten opzetten. Die Toyota is trouwens wel een monster van een wagen, erg groot met een krachtige motor. Toen we begonnen met het uitklappen van de tent e.d. werd het al snel donker. Daarom maar besloten om in het restaurant van de camping te eten. Vanuit het restaurant schrijf ik ook dit verslag. Na het eten denk ik dat we rond 20.30 uur naar te bed gaan, aangezien we morgen rond 05.00 moeten opstaan om naar de zonsopgang in de Sossusvlei, deadvlei en Sesriem Canyon te gaan. Het mooie van de camping is o.a. dat je om 05.25 uur al door de internal gate kan gaan terwijl de mensen die niet binnen het park overnachten pas om 06.25 naar binnen mogen via de main gate. Zo dat was het voor vandaag, zo meteen denk ik lekker eten en dan de eerste nacht in de tent op onze wagen. Wiard.

• 20 Mei 2014 - 12:32

Dennis:

tofffffffe foto's!

kijk uit naar de rest thuis.