Dag 10 Onguma Bush Camp naar Kaisosi River Lodge - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 10 Onguma Bush Camp naar Kaisosi River Lodge - Reisverslag uit Rundu, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 10 Onguma Bush Camp naar Kaisosi River Lodge

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

26 Mei 2014 | Namibië, Rundu

(Begin van de Caprivi Strook)
Na heerlijk geslapen te hebben werden we toch nog vroeg wakker, ja dat zij. We inmiddels gewend. Eerst nog even wat liggen dommelen en naar de impala's gekeken vanuit bed. Toen nog een regendoiche genomen en rond 8 uur gaan ontbijten. Half buiten half binnen zodat je optimaal kan genieten van het uitzicht en dat was top. Al waren het dan geen olifanten de impala's zijn ook erg leuk om naar te kijken. Ze springen zo leuk en ze zijn steeds met elkaar in gevecht van wie nou de baas is. Het ontbijt was voortreffelijk, zelfs vers gebakken broodjes voor wiard, hij mocht meenemen wat over was. Daarna nog even in het winkeltje gekeken en een mooie kaarsstandaard gekocht, ach die had ik nog niet Daarna alles ingepakt en nog even lekker in het zonnetje gezeten met een kop koffie. Iedereen was inmiddels vertrokken maar wij wilde nog even genieten van deze bijzondere plek. Rond 10 uur zijn we gaan rijden. Helaas kreeg wiard onderweg last van zijn maag en dit gaf dus wat oponthoud. Ja het blijft altijd lastig wat het geweest kan zijn. De broodjes heeft hij ook maar niet meer opgegeten. Gelukkig was de weg geasfalteerd en kon hij rustig rijden. De eerste stop was na 110 km bij Tsumeb. Hier hebben we nog een beetje getankt en inkopen gedaan voor de komende dagen. Onze voorraad was aardig op. Ook wil hij toch zelf koken om te voorkomen dat het weer misgaat. Buiten werden we gelijk weer aangesproken, onze naam enzo maar daar trappen we niet meer in. Ook geld en eten. Nou dat laatste wilde ik dan wel doen, geld wordt zeer afgeraden. Maar een washand en zeep zou ook geen slecht idee geweest zijn. Dan gooien wij toch snel onze spullen in de was en een keer extra douche kijken we ook niet van op. Ja de verschillen zijn hier groot.
Op naar deel 2 van de rit, nog zo'n 230 km te gaan. Onderweg hebben we eerst een stop gemaakt vlakbij Grootfontein. Daar is nl zeeeeeer lang geleden een meteoriet naar beneden gekomen. Dat ding weegt ca 50 ton en is 1 meter hoog en 3 meter breed. Ongelofelijk dat dit uit de lucht is komen vallen. Je wordt er ook voor gewaarschuwt: pas op voor vallende meteoriet. Ja je weet nooit wat je tegen komt. Dat ding was voor 80% uit ijzer en voelde koud aan terwijl de stenen bankjes eromheen erg warm waren, heel apart.
Daarna weer verder karren. We gaan in een stik door omdat er hier niet veel te zien is en we nog een behoorlijk stuk moeten. Lunchen slaan we over, ik zit no aardig vol van het ontbijt en Wiard houdt het op rijstwafels.
Wat ons wel opvalt dat het hier een stuk armoediger is. Veel rieten hutjes in een kring omheint door palen en mensen langs de weg die met water lopen of sprokkel hout op hun hoofd. Ik durf geen foto's te maken, vind dit toch een beetje genant. Wij daar als rijke westerlingen hun fotograferen en weer doorrijden.
Onderweg moeten we nog wel 2 keer stoppen voor een soort controle, nou ja het stelt niet veel voor en we lachen vriendelijk. Ze vragen waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan, lopen een rondje om de auto en dat is het. We hadden wel onze achterbank al leeggelaten zodat ze verder niets kunnen zien. De achterbak is helemaal geblindeerd. Bij Rundu aangekomen moeten we de tanks helemaal volgooien omdat we voorlopig geen benzinestation meer tegenkomen. En aardige man heeft gelijk al onze ramen nog eens schoongemaakt, geen overbodige luxe met al dat stof. Die mensen die langs de kant lopen, lopen geregeld helemaal in een stofwolk. Na een keer verkeerd gereden te zijn komen we toch bij de juiste afslag voor onze volgens slaapplek. Hier zag je geen hand voor ogen, wat en stof.
We waren net op tijd binnen voor het helemaal donker was. We kregen nog wat uitleg en toen snel de tent uitklappen. Wiard is spagetti met een lekkere saus aan het maken en ik type terwijl ik constant de muggen van mij afsla. Ik stink al een uur in de wind van de deet, maar toch blijven ze komen.
Zometeen ga ik nog even verder in de bar want volgens mij hebben ze internet.
Ja inderdaad ze hebben hier internet, en minder muggen. Het eten was heerlijk en nu dus een wijntje in de lounge van de lodge. Ziet er erg gezellig uit en ligt aan de Kavango River . Je kan hier ook een boottochtje maken, maar daar is het inmiddels te laat voor, dus zullen wij dit morgen doen bij onze volgende stop, daar blijven we 2 dagen.
Nu nog even wat mails doornemen en kijken wat we morgen gaan doen.

• 27 Mei 2014 - 11:51

Joke Kortekaas:

Ik ben er nog niet uit hoe ik jullie moet volgen, maar dat komt nog wel.