Dag18 van Planet Baobab naar Khwai Camp in Moremi - Reisverslag uit Moremi, Botswana van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag18 van Planet Baobab naar Khwai Camp in Moremi - Reisverslag uit Moremi, Botswana van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag18 van Planet Baobab naar Khwai Camp in Moremi

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

04 Juni 2014 | Botswana, Moremi

Na een erg frisse nacht weer ons ritueeltje en we zijn rond half 9 vertrokken. Ik ben wel aardig te pakken genomen door de muggen, mijn benen, onder aan mijn rug en mijn nek zit vol met bultjes en Wiard heeft niets....
De weg is aardig tot aan Maun maar we moeten alert blijven want er zitten aardig wat potholes. We zien ook diverse remsporen richting de berm, daar is het dus niet goed gegaan. in Maun hebben we geprobeerd boodschappen te doen, wat een gaos is het daar. Helaas niets gevonden voor onze lamp en. U maar extra kaarsen gekocht. Ook geen internetpunt gevonden. Echt balen omdat ok nu geen mail naar huis kon sturen. En weer verder, nou dat viel niet mee die route, wat een gaten in de weg. Aangekomen bij de dirtroad eerst wat lucht uit de banden laten lopen en toen verder. De weg was verder saai maar we moesten blijven opletten want het is een weg vol met hobbels en kuilen en zand en stenen. Na zo'n uurthe kwamen we aan bij de South Gate, we moesten natuurlijk weer eea invullen maat de permit hadden we al in Chobe gekocht dus dat scheelde weer een hoop tijd. En toen door het National Park naar onze camping, en dat was nog 32 km maar omdat het een zeer moeilijk begaanbare weg was deden we daar ruim een uur over. En waar ik al bang voor was het was dus een zeer primitieve omgeving. Helemaal niets behalve een toiletblok. We moesten zorgen dat we een goed vuur maakte 's avonds om de apen en andere dieren van ons weg te houden. Maar de apen zijn zeer brutaal dus zeer opletten, ze kunnen zelfs je rits van de tent en de auto openmaken. Nu ik zag het niet meer zitten en dan okk nog 2 nachten. Bah. Maar eerst een kop thee gezet en toen zijn we een stukje gaan rijden, kijken of er wild te spotten viel. Maar die kaart is niet zo duidelijk en ingericht op gps, en die hebben we niet. Eerst reden we een dorpje in, wat een lef om midden tussen het wild te wonen, ook nog wat balonnen uitgedeeld aan de kinderen. Toen zijn we omgedraaid en een andere weg genomen. Uiteindelijk bleek dat we de verkeerde weg hadden genomen en na 8 km zijn we omgekeerd. Een knap kunstje van Wiard want het is daar allemaal zand en zeer smal en volgegroeid, we zijn alleen een paar Kudu's tegengekomen met een jonkie.
Rond half 6 waren we terug op de camping. Er staan hier en daar best wel wat mensen, maar allemaal erg uit elkaar. Snel de tent opgezet en een wijntje ingeschonken. Wiard begon met het snijden van de groente. Maar oje daar kwamen de apen al, en zo brutaal. Ik kon roepen wat ik wilde daar trokken ze zich niets van aan en ook het vuur deed het goed, maar ook daar trokken ze zich niets van aan. Eentje stond op zijn achterpoten bij onze tafel en ik hing erover heen. Wiard was het zat en we hebben alles snel ingepakt en brood enzo in een tas gedaan en voor in de auto gaan zitten en daar ons brood gesmeerd. Ja dat was dus niet leuk. Toen maar omgekleed en nu zitten we in onze tent. Wiard leest wat en ik schrijf mijn verhaal. Om me heen hoor ik allemaal geluiden van apen, nijlpaarden, krekels en wat nog meer. Morgen gaan we door het park rijden maar we gaan niet meer terug naar de camping, we gaan kijken of we bij ons volgende plekje een dag eerder mogen komen. We hebben daar een kant en klare safari tent geboekt en ik weet niet of we daar ook kunnen camperen, we zullen zien. Maar hier willen we niet meer naar terug.
Wel jammer want alles liep zo goed en was leuk, maar ja dit kan gebeuren.
Nu lekker slapen met al die geluiden ( we hebben de rits wel extra dicht gemaakt met een touwtje, ik moet er niet aan denken dat we bezoek krijgen

  • 04 Juni 2014 - 15:33

    Pietje:

    Hey Kees en Wiard,

    Nou benieuwd of dit vuurtje echt alle apen van jullie vandaan houdt. Wat een reis he?
    Gaaf hoor!! Wel veel rijden denk ik, maar dan heb je ook wat:)
    Wees voorzichtig en geniet van de laatste week.

    Kus zusssssssssssss

  • 04 Juni 2014 - 15:34

    Pietje:

    Hey Kees en Wiard,

    Nou benieuwd of dit vuurtje echt alle apen van jullie vandaan houdt. Wat een reis he?
    Gaaf hoor!! Wel veel rijden denk ik, maar dan heb je ook wat:)
    Wees voorzichtig en geniet van de laatste week.

    Kus zusssssssssssss

  • 04 Juni 2014 - 18:26

    Carla:

    Wauw! Wauw! Wauw!
    Wanneer is de foto- en filmavond?
    Wat maken jullie veel mee!!
    Geniet nog lekker van de dirty roads ende fantastische beesten.
    Xx vanaf Santorini
    Mick & Car

  • 04 Juni 2014 - 23:06

    Anneke Zwartscholten:

    Ben zeer benieuwd naar de foto's. Het is een feest om jullie verhalen te lezen. Elke dag kijk ik met plezier in mijn mailbox of er weer een reisdag is gestuurd...tot nu toe zijn wij wel zeer verbaasd dat jullie nog niet aangevallen zijn door 1 van die wilde dieren...lijkt ons dat Wiard toch wel een lekker hapje is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wiard en Ivonne

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 31628

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

Roadtrip Schotland 2017 met Kees

16 Januari 2015 - 08 Februari 2015

Sumatra

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Rondreis Namibië en Botswana

11 Februari 2013 - 30 November -0001

Java - Bali

29 Juni 2006 - 30 November -0001

Zuid Afrika, Swaziland en Mozambique

01 Juli 2010 - 30 November -0001

Maleisië -2010

28 April 2012 - 30 November -0001

New York

14 Februari 2016 - 30 November -0001

Rondreis Lapland en Noord Noorwegen

01 Juli 2008 - 30 November -0001

Surname en Curacao

Landen bezocht: