Amersfoort - Roterdam -Hull- Carlisle - Reisverslag uit Carlisle, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Amersfoort - Roterdam -Hull- Carlisle - Reisverslag uit Carlisle, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Amersfoort - Roterdam -Hull- Carlisle

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

05 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Carlisle

Na een dag veel heen en weer lopen van huis naar Kees en weer terug zit alles er eindelijk in, we rijden voor de verandering weg met een zonnetje, duimen dat dit een goed voorteken is.
We zijn netjes op tijd bij de boot en na een kwartiertje wachten mochten we de boot op en. Na even zoeken vonden we onze hut, 10 hoog, binnenhut. Was de goedkoopste.... en als we de zee willen zien kunnen we naar buiten. Omdat ik erg moe was ben ik lekker gaan liggen en zouden we na een uurtje iets gaan drinken. Maar na een uurtje draaide ik me liever om en hebben we het licht uitgedaan. We voelde gelukkig weinig van de harde wind. Na bijna het klokje rond te hebben gelegen, een douche genomen in de ienimienie douche en daarna naar het dek gegaan op de 12e verdieping. Mooi uitzicht op de rivier de Humber, het was lekker weer met veel wind. Door het extra uurtje ivm tijdverschil hadden we plotseling nog wat tijd om een kop koffie te drinken bij starbucks. Rond half 9 reden we , links, de boot af. Onze roadtrip kan beginnen. Altijd even zoeken in het begin, en door een ongeluk op de A63 werden we omgeleid. Daardoor reden we via York naar Carlisle. Was best druk op de weg ivm dagjesmensen naar York en veel wegwerkzaamheden. Denk je dit jaar de wegversperringen in Duitsland te kunnen vermijden gaan ze hier aan het werk. Maar goed het is vakantie en met een lekker muziekje op vermaken wij ons wel. Onderweg ons onbijt klaar gemaakt en een kopje thee gezet. Wat zijn we toch blij met Kees. Iets na enen reden we de camping op in de buurt van Carlisle. Omdat Wiard nog naar het voetbalstadium moest fietsen moesten we snel de tent openklappen en vastzetten. Want het waait hier flink. Na een boterham ging Wiard weg en heb ik alles een beetje opgeruimd en gezellig gemaakt. Daarna lekker een tukkie gedaan. Zo nu een dan een bui, maar dat klinkt heerlijk in een tent. Omdat ik de versgemaakte pastsaus voor de eerste dag heb laten staan in Amersoort, is Wiard na de voetbal nog even op zoek gegaan naar pastasaus. Niet zo lekker als de verse, maar ja het is te veel omrijden om deze nog te halen. Zijn wedstrijd was erg leuk al heeft Carlisle United veloren met 2-0 tegen Swindon Town. En op het nippertje toch nog een programmaboekje gescoord, want ja dat hoort erbij als een echte continental.
"Thuis" gekomen had ik de wijn ingeschonken en wat chips en pinda,s. Ondertussen wordt er veel geappt met Bouby en foto's uitgewisseld van hun tijd in Schotland en de onze. Heel leuk te zien dat Wiard zo op Ben lijkt.
Inmiddels is de pasta op en hebben we een heerlijke italiaanse espresso op. Wel met een fleece om mijn benen want het is best fris. Zo nog wat lezen en dan weer lekker slapen, want ik ben nog lang niet uitgerust.... en morgen alles weer inpakken voor onze eerste verblijf in Schotland, Dunkeld.

• 06 Augustus 2017 - 14:07

Ellenkaman:

Lieve twee, wat hebben jullie alweer leuke dagen gehad en wat bofte Wiard dat hij naar de voetbalwedstrijd kon gaan kijken. Jullie hebben alles bij je en wat een verwennerijen allemaal.
    Leuk dat we weer mee kunnen genieten van jullie reis.

• 07 Augustus 2017 - 10:06

Carla:

Goed begin van de vakantie. Kees rust lekker uit in Kees.