Rustdag... - Reisverslag uit Portree, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Rustdag... - Reisverslag uit Portree, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Rustdag...

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

17 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Portree

Het was vannacht een helse nacht, storm windkracht 4 maar het voelde als 10. We hebben dus slecht geslapen en omdat de voorspellingen vandaag ook slecht waren durfde we vandaag niet weg te gaan. Wel erg jammer want het eiland Rasaay moest ook erg mooi zijn. De tent heeft het gelukkig wel goed doorstaan maar hij heeft het zwaar te verduren gehad. Ik ben lekker gaan uitslapen en wat wezen lezen. Wiard heeft natuurlijk voor het ontbijt gezorgd en wat op de ipad zitten kijken waar het beter weer is. Natuurlijk zijn er altijd plekken te vinden met beter weer maar dat redden wij niet wat betreft afstand, we hebben nl ook al geboekt voor de boot naar het "vaste land" en de camping daar. Op zich jammer dat we niets doen maar ook wel relaxed. Na de middag ging het toch opknappen en we hebben het erop gewaagd om een stuk te gaan wandelen. Er was geen route dus we liepen maar wat en op een gegeven moment zagen we een hek met path erop. Waarom niet dachten we en zijn het path gaan volgen, nu het was er fantastisch zo mooi en stil, alleen wat vogels zo nu en dan. We moesten wel uitkijken voor de schapenpoep en de vlaaien van de runderen. Maar we hebben onwijs genoten. Terug op de camping ben ik wat wezen rommelen met de foto's en rond 5 uur was het tijd voor ons glaasje wijn met een stukje kaas, heerlijk. Vanavond waren we vroeg met eten en hebben even gezellig gekletst met een paar nederlandse kinderen die net aangekomen waren. Ze waren wel erg benieuwd waar wij nu sliepen. Vandaag zijn er meerdere mensen langs gelopen om even goed te kijken hoe het nu zat en ze waren erg enthousiast. We zien bijna geen tenttrailers, voornamelijk campers, dus we vallen wel op. Door de regen waren we ook nog gaan kijken wat er nu zoal te koop is. Genoeg, maar wat ik mooi vind is helaas erg duur, en of ik het echt wil weten we nog niet. Ach rondkijken kan altijd.
Plotseling waren er hele spectaculeren wolken. Ik heb nog snel wat foto's gemaakt, maar door de slechte verbinding kan ik ze niet op mijn ipad krijgen en dus ook niet laten zien. Maar wie weet op een later tijdstip lukt het wel.
Morgen gaan we naar Glenn Brittle. Dit is het gebied waar je meestal de foto's van ziet van Isle of Skye. Hier zijn the Cullins, gebergte. Morgen willen we een wandeling maken langs oa the Fancy Pools en zaterdag hoop ik een boottocht te kunnen maken naar Loch Coruisk. Dit is zeer gewild, dus morgen kijken of we nog iets kunnen boeken, en navragen hoe het zit met de kans op zeeziekte...
Inmiddels is de wind gaan liggen dus ik reken op een goede nacht.
De laaste week gaat morgen in maar voor mijn gevoel zijn we al veel langer weg, het relaxde gevoel voelt erg prettig. Nu kijken of ik dit, met een beetje hulp van buiten af, kan vasthouden en weer voor 100% aan het werk kan straks.

• 18 Augustus 2017 - 14:13

Ellenkaman:

Wat hebben jullie het fijn samen maar ook met Kees. Wat leuk dat de nederlandse kinderen Kees even wilde bekijken en met jullie gingen kletsen. En wat zien jullie veel en dan ook nog hele stukken wandelen. Knap hoor. Wiard is je ook goed aan het verwennen. Goede reis verder en jammer dat morgen de laatste week gaat beginnen. Lieve groetjes van mij.