Singapore dag 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Singapore dag 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Singapore dag 2

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

18 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Na een nacht goed geskapen te hebben zaten we allemaal weer fris aan het intbijt, Daphne had inmiddels ook al de buurt verkend, ze was wat vroeger wakker...
Even de plannen besproken en toen op stap naar de hop on hop off bus voor onze eerste stop de botanische tuinen. Helaas we liepen verkeerd en kwamen terecht in Arab quater, ook prima dan gooie we het programma om. We kwamen onder andere terecht bij een huwelijks in de moskee. We moesten ons eerst omkleden, een hoofdoek of iets dergelijks op en een jurk aan en natuurlijk schoenen uit. Nu dat gaf leuke foto's. Wiard leek wel Quasimodo met zijn bochel, rugtas onder zijn jurk. El had haar vestje om haar hoofd geknoopt en ik had gelukkig nog een pet. Het was lekker warm zo. Wel apart om daar gewoon te mogen kijken en fotograferen. Toen lekker door het buurtje rond gelopen en een kopje thee/koffie gedronken. Daarna kwamen we door little India. Je ziet gelijk dat dat toch vieze mensen zijn. Maar ook wel weer heel kleurig met allemaal offertjes voor de deur, kleurige kleding en prachtige tapijten. Die paste wel in onze rugtas volgens de verkoper, jaja zou ik ook zeggen met zo weinig klanten. Maar nee die gok hebben we maar niet genomen. Omdat Andre, Mark en Daphne liever even gingen zwemmen zijn zij toen terug gelopen naar het hotel en zijn de zusjes en Wiard als begeleiding naar de bus gegaan voor een bezoek aan de tuinen. Dit was best een ritje maar ook wel lekker om de voeten en knieën even rust te geven. Bij de tuinen zijn we eerst even gaan eten, o wat was dat lekker. Toen het rainforest in gelopen. Erg mooie en grote bomen en 3 varanen, klein en groot. Het blijven prachtige dieren om naar te kijken, zolang ze maar niet te dicht in de buurt komen. Je ziet hier dus de planten groeien die wij in onze huiskamer hebben. We kwamen ook nog een boom tegen die echt even geknuffeld moest worden, leuk voor de foto. Tja die worden er genoeg gemaakt met 3 dochters van een fotograaf. And wordt er gek van, ja ieder zijn hobby, haha. Ach en als er een mislukt kunnen we altijd elkaars foto nog gebruiken voor ons boek. Het werd inmiddels toch wel laat om ook nog langs de mooie winkels te gaan in Orchard Road. Dus dit zouden Wiard en ik morgen doen als wij samen zijn.
Omdat de rest inmiddels lekker uitgerust was en wij hebben kunnen rusten in de nus hebben we ons even opgefrist en omgekleed en toen op pad gegaan naar Bayfront. Dit was een tio van Shintaria, hier kon je lekker eten. Nu dat klopte we hebben aan het water heerlijk indiaas gegeten. We kregen korting op het eten en korting op de drankjes. Hoe het precies zat weet ik niet maar ja ze weten het leuk in te pakken om je naar binnen te krijgen. Maar spijt hebben we er niet van gehad. Inmiddels werd het al wat donker dus de lampjes van de gebouwen schoten aan. Dus tijd voor weer wat foto's.... Na het afrekenen zijn we gaan wandelen richting singapore flyer, een reuzenrad van 165 meter hoog. Maar voordat we daar waren hebben we eerst onze ogen uitgekeken naar de mooie skyline van Singapore. Het is nog indrukwekkender dan NewYork, vinden wij. Nu ik denk dat we er een hele klus aan hebben om alle foto's uit te zoeken, maar goed zoals het er nu naar uitziet hebben we voorlopig geen vakanties geboekt staan.
Aangekomen bij de Sgp Flyer dachten we even dat we te laat waren want hij draaide niet, maar gelukkig toch nog open. Nadat we de tickets hebben opgehaald, zaten in ons stopover arrangement, mochten we naar boven. El heeft hoogtevrees dus er viel iets te overwinnen. Maar iedereen is ingestapt en waren toch blij dat ze het aangedurft hebben. Het uitzicht was onwijs. Je kon door de cabine lopen en zitten, dus alle kanten was goed te bekijken. Het was inmiddels aardig laat en onze voeten waren moe dus de metro in en naar het hotel.
Wiard en ik hebben nog een dag omdat wij pas om 19.00 uur vliegen de rest vliegt on 15.00 uur en wordt al om 12.30 opgehaald door de taxi. Als dat laatste maar goed gaat want er is veel onduidelijkheid over omdat Carla een truc heeft uitgehaald. Maar daar zal ik jullie niet mee lastigvallen.