Medan 21 januari - de theeceremonie - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Medan 21 januari - de theeceremonie - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Medan 21 januari - de theeceremonie

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

21 Januari 2015 | Indonesië, Medan

Vandaag is de dag van de theeceremonie.
Nadat het programma diverse keer is aangepast moeten we nu om 8 uur klaar staan.
De kamer van Dennis & Shintaria moet volgens traditie worden aangekleed met 2 lampjes, 4 sinasappels, op elke hoek 1 van het bed, daar op een sticker met een chinees teken en een rood gevuld envelopje eronder. In het midden ligt ook een chinees teken. De cameraploeg incl fotograaf was inmiddels ook gearrviveerd en wij stonden allemaal klaar. Na diverse keren heen en weer gebeld te hebben kwamen Rickie en Wilson om kwart voor 9. Mark was de guide voor de dag.... Hij heeft diverse keren van verdieping gewisseld, van 9 naar 1 en weer terug. Nadat de kamer is goedgekeurd en zijn jasje was klaargelegd op het bed mocht Dennis de kamer openen , daarna mocht ik bij Dennis zijn jasje aantrekken. Een erg mooie taak..... Daarna mocht ik de speciale verlichting naast hun bed ontsteken, erg apart. Daarna gingen Dennis, Carla en ik naar het hotel van Shintaria. De rest zou wachten op ons als we weer terug kwamen met Shintaria. Maar goed uiteindelijk zijn zij dus ook richting Shintaria gekomen. Toen wij daar aankwamen wisten we niet wat we zagen, allemaal familie in een ruimte, de suite van haar hotelkamer. Shintaria zat er inmiddels aardig doorheen, ze was al vanaf 5 uur op, maar ze zag er weer uit als een prinses. Dennis moest toen Eva, haar moeder, en haar opa begroeten en toen zag hij Shintaria weer. Toen begon de stoelendans, er werd geschoven met bde banken en stoelen en toen moesten we gaan zitten op een bepaalde manier. Inmiddels was de rest van de dutchies ook gearriveerd met tassen en schalen vol eten. Op de tafel voor ons werden glaasjes water en de schalen neergezet. Toen moesten we proosten en mocht Shintaria Wiard en mij een hapje geven en Dennis haar moeder en haar opa. Helaas was het een soort van een cake, en dat mocht wiard niet. Maar ja om nu uit te spugen waar iedereen bij zat, dus maar doorgeslikt. Toen werden de ringen omgedaan bij elkaar, maar eerst moest de ring van Dennis nog even af. Tja en dat viel niet mee met die warmte en opgezette vingers. Maar met wat zeep en brute kracht is het toch gelukt. Na dit ritueel mocht iedereen aan de hapjes. Er zaten erg lekkere bij. Onderwijl werd er erg veel gefotografeerd en gefilmd, alles wordt vastgelegd.
Toen mochten wij, wiard, en ik, Shintaria en Dennis weer terug naar ons hotel om ook daar weer te een paar rituelen te laten plaatsvinden en ook dit moest weer gefotogegrafeerd worden. De andere gingen beneden in de lobby zitten om een beetje bij te komen van de drukte en chaos. Shintaria moest op het bed zitten met haar jurk uitgespreid, daarna Dennis erbij en nog veel meer en maar klikken dat fototoestel. Ongelofelijk, ik ben blij dat ik dat album niet hoeft te maken. Toen dit onderdeel achter de rug was gingen we weer terug naar het andere hotel. Kunnen jullie het nog bijhouden.. :). Daar aangekomen ging de rest na hun tukje in de lobby ook weer mee naar boven. De familie had inmiddels gegeten van de grote voorraad eten en nu mochten wij, heerlijk Rendang. Toen de rommel weer opgeruimd en ging de theeceremonie echt beginnen. Wat een voorstelling. Iedereen was inmiddels wel een beetje moe. Maar goed dat was niet anders. Dennis en Shintaria mochten steeds 2 mensen een kopje thee aanbieden, daarbij werden ook veel cadeaus uitgewisseld. Voornamelijk gouden ringen voor Dennis en gouden kettingen en armbandjes voor Shintaria. Ook kreeg Dennis een gouden ketting van haar moeder. Tja wat we daarvan moeten denken, Dennis met 7 grote gouden ringen en zijn ketting. Het is even wennen. Als dit maar goed gaat met de douane. Dit was het einde van de ceremonie. Maar ja toen wilde ze nog graag wat groeps foto's maken. Ach ja waarom niet we zijn er nu toch. En rond 2 uur gingen we terug naar ons hotel voor een duik in het zwembad en het bijwerken van onze dagboeken.dit is dus een aardige klus geworden.
Maar al was het chaotisch ik en ook de rest hebben er erg van genoten en vonden het erg bijzonder om dit mee te maken.
Dennis en Shintaria zijn lekker naar bed gegaan om even bij te slapen zodat we vanavond met haar moeder, broers en wij, de meijsjes konden gaan uit eten.
Na de paar uur relaxen en een verfrissende douche stonden de broers klaar. Wij gingen naar een chinees seafoodrestaurant, maar o wat een drukte in het verkeer. Dit kwam omdat er massaal getrouwd wordt deze dag. Deze dag geeft nl veel geluk volgens de geleerde. Wilson heeft het eten uitgezocht en wij hebben zoals gewoonlijk weer gesmuld. Helaas bleek achteraf dat er toch gluten in zaten en mocht wiard in de ochtend diverse malen naar het toilet. Het blijft een gok.
Rond 10 uur wilden wij graag terug omdat we alles moesten inpakken voor onze volgende deel van de reis, naar Bukit Lawang met de steentjes en mark. Car gaat terug naar Singapore om Monique te ontmoeten en verder te reizen naar Cambodja.
Rond 12 uur lagen we in bed nad nog wat nagepraat te hebben met Dennis en Shintaria.

• 22 Januari 2015 - 15:26

Nicole:

Heerlijk om te lezen. geniet van jullie verblijf en nog van harte gefeliciteerd!

• 22 Januari 2015 - 19:45

Marieke Veeger:

Volgens mij is hier een mooi boek over te schrijven.... Veel plezier met het volgende deel van de reis.

• 23 Januari 2015 - 10:23

Bouby&Ben:

Wat een geweldig verhaal.Chinese bruiloften zijn altijd zeeeeer uitgebreid!!!
    Wat een ervaringen.Jullie hebben het fijn en wij genieten mee.Nu is het huwelijk helemaal officieel.Van harte en veel geluk voor Dennis en Shintaria.En heel haar en jullie familie,veel geluk toegewenst door Bouby,Ben&Sara.

• 23 Januari 2015 - 20:27

Marion:

Wauw wat mooi om zo dicht bij en intensief mee te maken. Ik ben erg benieuwd naar de foto's!
    Ook namens ons van harte gefeliciteerd allemaal!

Groet,
    Hans en Marion