Newtonmore en omgeving - Reisverslag uit Newtonmore, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Newtonmore en omgeving - Reisverslag uit Newtonmore, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Newtonmore en omgeving

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

11 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Newtonmore

Wat een verschrikkelijke nacht hebben we achter de rug, het stormde onwijs hard en alles piepte en kraakte, ik vond het best eng en was bang dat de wagen omver geblazen werd.... Ik heb erg weinig geslapen gelukkig, maar alles is heel gebleven en is er niets omgewaaid maar we begonnen niet erg uitgerust vandaag. Toch opgestaan en rond 10 uur zaten we dik ingepakt in de auto, want echt warm was het niet. Maar onderweg begon de buitentemperatuur toch aardig op te lopen tot 18 gr. Dus een laagje kon inmiddels uit. We namen een mooie b weg richting Cairn Gorm Moutain. Onze eerste stop was bij een Ruthven Barraks, een 18de-eeuwse kazerne. Erg mooi om te zien en verschrikkelijk voor de soldaten destijds, zo op elkaar gepakt. Natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt. En tevens de laatste met mijn camera. Shit hij is vast gelopen en geeft steeds de melding systeemfout (zoom). Wat ik ook doe hij stelt niet scherp, om gek van te worden. We hebben nog onze mobiel maar als fotograveren je hobby is is een mobiel voor zo nu en dan een snelle foto. Maar ik heb geen keus en ga me dus verdiepen in de instellingen van mijn nw telefoon. Je kan er best veel mee, maat het eerste waar ik tegen aan loop is het gewicht. Het waait hier zo onwijs hard dan is het moeilijk je telefoon stil te houden. We hebben wat geappt met thuisfront, maar ook zij konden mij niet helpen. A.s. Maandag komen we door Inverness en daar is een camera shop die even wil kijken naar mijn camera. Ik wilde gelijk een nw kopen maar dat is na een dagje daar over gedacht te hebben toch niet zo handig met oa garantie, alles in engels - nederlands is toch handiger mbt technische zaken. We doen het dus nu met de telefoon en de rest zit in ons hoofd, het is helaas niet anders.
De volgende stop was bij een oude school, Rothiemurchus Estate. Hier is een bezoekerscentrum en een restaurantje in een van de lokalen, voor een kop cappuccino met weer zo'n heerlijke scone. Van hieruit zijn we eerst naar boven gereden naar Cairnorm Mountain Railway. Vanaf daar kan je met een kabeltrein naar de top van de berg en vanaf daar heb je prachtig uitzicht over het bergmassief. We hebben even wat gezien en toen betrok het weer en trok alles dicht en was het over. Wat een storm en regen. Dus weer naar beneden met de kabeltrein en auto. We hebben toen een prachtige wandeling rondom het Loch Eilein gemaakt, in het zonnetje. Tja het weer veranderd hier met de minuut. Af en toe wat spetters en dan weer erg warm, dus snel je jas weer uit. Er moet ook weer gegeten worden dus zijn we via Aviemore gegaan en hebben daar bij een grote supermarkt eea ingekocht. Ook een spuitbusje gekocht tegen de midges. We hebben tot nu toe weinig last gehad, maar we kunnen maar beter voorbereid zijn. Inmiddels zit ik weet in de tent en is de wind gelukkig gaan liggen. Wiard is lekker aan het bakken en braden en ik schrijf dus in mijn reisblog. Helaas kan ik niets online zetten ivm het ontbreken van internet. Dit doe ik waarschijnlijk bij onze volgende plek over 2 dagen. We hoorde bij de kabeltrein dat er morgen op onze route de highland games zijn bij Nethy Bridge, dus die gaan we morgen zeker bezoeken en verder heeft Michelin een mooie route bedacht die we zullen volgen.
En dan is er alweer 1 week van onze vakantie voorbijgevlogen.

  • 14 Augustus 2017 - 09:13

    Carla:

    Nou jullie maken weer genoeg mee. Wel pech met je camera. Hoop dat ze in Inverness de camera kunnen repareren.
    En 1 week gehad maar nog 2 to go. Blijf ervan genieten.

    XC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Newtonmore

Wiard en Ivonne

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 31629

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

Roadtrip Schotland 2017 met Kees

16 Januari 2015 - 08 Februari 2015

Sumatra

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Rondreis Namibië en Botswana

11 Februari 2013 - 30 November -0001

Java - Bali

29 Juni 2006 - 30 November -0001

Zuid Afrika, Swaziland en Mozambique

01 Juli 2010 - 30 November -0001

Maleisië -2010

28 April 2012 - 30 November -0001

New York

14 Februari 2016 - 30 November -0001

Rondreis Lapland en Noord Noorwegen

01 Juli 2008 - 30 November -0001

Surname en Curacao

Landen bezocht: