Loch Ness en omgeving - Reisverslag uit Invergarry, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Loch Ness en omgeving - Reisverslag uit Invergarry, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Loch Ness en omgeving

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

14 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Invergarry

We werden wakker van de regen, erg harde regen, dus we draaide ons nog maar een keer om. Tja wat zullen we doen een dagje niets of toch maar de regen trotseren want de buienrader voorspelde niet veel goeds. We laten ons niet gek maken dus ontbeten, gedoucht (onder een k.. straaltje) en toen op pad, rondje Loch Ness.
We reden eerst via de oost kant, die is veel rustiger en zou erg mooi zijn volgens onze groen vriend michelin. Nu daar was niets over gelogen, prachtig. Op een bepaald uitkijkpunt waaide de telefoon bijna uit mijn handen. Het was regenachtig maar ook dat geeft toch wel aparte foto's. Helaas onderweg geen restaurantje voor kopje koffie met een scone, dan maar door naar Inverness. Rond half 1 kwamen we daar aan, tijd gezocht voor parkeerplaats en toen op zoek naar een leuk lunchtentje. De stad zelf komt erg ongezellig over misschien ook door het petweer. We hebben een heerlijk pizza met wijntje gescoord, zelfs gv was geen probleem, eindelijk. Toen op zoek naar de fotozaak voor mijn camera, ze zouden er naar willen kijken hadden ze beloofd. Tja die meneer was er niet en nee dat mogen ze ook niet. Ze willen hem wel opsturen en dat duurt dan ca 4 weken. Dat gaat hem dus niet worden, ik ben inmiddels gewent aan mijn telefoon en heb me erin berust dat het niet anders is. In Nederland ga ik kijken wat er aan gedaan kan worden en anders een nieuwe kopen.
Omdat we verder niets te zoeken hadden hier hebben we de auto weer opgezocht en verder gereden. Voordat we naar Loch Ness gingen eerst nog een rondje op Black Isle, dit ligt boven Inverness. Was erg leuk als je van golfen houdt een aanrader. Zo mooi plekje voor een golfbaan. Je kan daar ook dolfijnen spotten, maar wij hadden het geduld niet voor om daar op te gaan wachten en we moesten nog best een stuk rijden. Omdat ik mijn scone gemist had vanmorgen bij een klein bakkertje naar binnen gelopen, helaas morgen weer. Wel had ze lekker espresso, dus die maar genomen want we konden wel iets stevigs gebruiken na al de wijn van vanmiddag. Het werd inmiddels wel tijd om de westelijke kant van Loch Ness te gaan bekijken. Het is een snelweg dus je gaat er rap overheen. Er is een mooi punt waar je een goed uitzicht hebt, bij Urquhart Castle. We kwamen daar rond half 6 en helaas na kwart over 5 mag je niet meer naar binnen. Een erg aardige nederlandse vrouw, sh... ze hoorde gelijk dat ik nederlands/haarlems was, gaf nog wel tips waar we het kasteel goed konden fotograferen. Daar gingen wij goed ingepakt met plu want de zon had weer plaatsgemaakt voor een flinke stortbui. Maar de plaatjes zijn geschoten en het zag ervan boven erg mooi uit. En snel de auto in voordat we helemaal doorweekt waren. Onderweg nog wat boodschappen gehaald voor het avondeten en toen naar onze camping. Omdat het allemaal turf is is het hier onwijs soppig, dus gelijk natte sokken.
Wiard heeft weer lekker pasta met makreel gemaakt en ik heb eea opgeruimd. Morgen gaan we naar Sky. In lees dat het in Nederland beter gaat met het weer, hier wordt het steeds minder, jammer maar we gaan stug door en koud hebben we het niet.

  • 15 Augustus 2017 - 08:22

    El:

    Hoi Von en Wiard,

    Mooie verhalen en mooie omgeving. Idd wat groen...tja dat zegt vaak genoeg over het weer. Levert mooie foto's op. Lekker genieten zo zeker?
    Gisterenavond weer omroep MAX zitten kijken naar 'We zijn er bijna'. Ik zie jullie over een jaar of 10 nog meegaan....haha!
    Jammer van je fototoestel he? en dat in zo'n fotogeniek land. Ik heb gisteren mijn boek afgerond van 6 1/2 week camperen. Heb je een mail gestuurd van de online versie. Heb er niet alle toeters en bellen in gegooid, maar nu een mooie herinnering geworden. Jij nu bijna klaar met boek Sicilië?
    Kees, ik moet de burger weer gaan dienen hier op het werk. Weinig collega's, veel werk!
    Kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 15 Augustus 2017 - 09:12

    Carla:

    Weer leuke verhalen. Jammer dat het weer nu wat minder wordt. Maar met regen heb je waarschijnlijk minder last van de midges. En helemaal jammer dat ze niks met je camera konden.
    Maar een smartphone levert ook mooi plaatjes. De foto's bij het verslag zien er prima uit.
    Maar ja, wij zijn kritisch:)
    Ook ik ga weer snel verder, retedruk. De audit komt eraan en zoveel te doen.
    Liefs
    Car

  • 15 Augustus 2017 - 20:06

    Marion:

    Ah geweldig! Onze eigen herinneringen komen weer helemaal terug. Jammer van het weer en de midgets maar dat risico loop je daar nu eenmaal. Wij hebben iets luxer geslapen bij de Schotten in B&B's. Ook een aanrader

  • 16 Augustus 2017 - 22:22

    Petra:

    Wat leuk om te lezen allemaal Ivonne! Ik moest even een inhaalslag maken, ik dacht die schrijft zo af en toe eens wat ;) Goed om te lezen dat het weer allemaal nog meeviel en je geen gele regenjas nodig hebt, hopelijk voor jullie valt het de rest van de vakantie ook mee. En wat ontzettend balen van je camera... maar ik vind de foto's die ik tot nu toe heb gezien prachtig! Geniet er nog lekker van, lekker uitrusten en ik blijf je verhalen volgen!

    Groetjes Petra (en ook van Eric)

  • 17 Augustus 2017 - 21:55

    Wiard En Ivonne :

    Hoi allemaal,
    We blijven schrijven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Invergarry

Wiard en Ivonne

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 31487

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2017 - 27 Augustus 2017

Roadtrip Schotland 2017 met Kees

16 Januari 2015 - 08 Februari 2015

Sumatra

02 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Mei 2014 - 09 Juni 2014

Rondreis Namibië en Botswana

11 Februari 2013 - 30 November -0001

Java - Bali

29 Juni 2006 - 30 November -0001

Zuid Afrika, Swaziland en Mozambique

01 Juli 2010 - 30 November -0001

Maleisië -2010

28 April 2012 - 30 November -0001

New York

14 Februari 2016 - 30 November -0001

Rondreis Lapland en Noord Noorwegen

01 Juli 2008 - 30 November -0001

Surname en Curacao

Landen bezocht: