Rondje zuiden van Skye - Reisverslag uit Broadford, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Rondje zuiden van Skye - Reisverslag uit Broadford, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Rondje zuiden van Skye

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

19 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Broadford

Door de regen en wind zal ons boottochtje wel niet doorgaan dus draaien we ons nog een keer om en luisteren naar het bonken van de golven op het strand. Maar omdat de weg naar Elgol, vertrekplaats boot, erg mooi moet zijn gaan we hem toch rijden en we zien wel of er een bootje gaat. Het weer knapte aardig op dus we konden alle bergen en vergezichten goed zien. Vlak na Sconser stonden heel veel schotse hooglanders aan het hek, dus Wiard moest even keren. Na ja even, dat valt niet mee op die singelroads, maar het is gelukt. Het zijn net hippies die beesten, al die harem voor hun ogen. En erg fotogeniek. Helaas had Wiard mooie foto's gemaakt waar ook zijn vinger.... opstond. Erg jammer. Onderweg kwamen we ook nog schapen op de weg tegen en een hoop koeien die niet echt van plan waren weg te gaan. Ach wij hadden de tijd. En natuurlijk tich gestopt voor nog een foto van die bergen. Zo ontzettend mooi, zoveel kleuren groen en ruig. Na ca 2 uur kwamen we aan in Elgol. De zee beukte goed op de kust dus geen boottochtjes vandaag. Maar wel een mooi gezicht, een mooi plekje om ons brood op te eten. Op dat moment kwam het met bakken uit de lucht dus verder in de auto gegeten en gekeken. Er stond nl ook nog een koe op het strand, nou ja strand, het waren allemaal keien. Ik ben er later naar toegelopen. Hij kwijlde verschrikkelijk en er kwam een stuk blauw uit zijn mond. Ik denk dus dat hij aan het kouwen was op een stuk plastic touw. Zo zielig, maar ik durfde het niet uit zijn mond te halen. Nu maar hopen dat een van de bewoners dit optijd opmerkt. Ik vraag me af van wie de beesten zijn want je komt ze overal tegen. Na een rustpauze gingen we weer dezelfde weg terug. Maar er is zoveel tezien dat dit geen straf is. Bij het dorpje Broadford hebben we nog even een kopje machiato gedronken en wat boodschappen bij een kleine buurtsuper. En daar hadden ze zelfs vers glutenvrij brood, dus ook dat meegenomen. Is wel eens lekker na al dat voorverpakte brood, tja de broodbakmachine meenemen is wat teveel van het goede. En de laatste stop rond half 5 was ca 10 km van onze camping. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar de Fairy Pools. Dit is een lange pad de berg op met allemaal pools en watervallen. Erg mooi, maar ook glibberig vanwege de regen en het opspaddende water.
We zijn helaas ook nog 1 keer goed natgeworden maar door de wind en het lange stuk terug waren we weer opgedroogd....Rond 6 reden we weer de camping op en onze tent stond ernog, maar wel een beetje scheve luivel. Het bleek dus dat de wind gedraaid was en onze luivel losgetrokken hade. Onze duitse buren hebben tot 2 keer toe alles weer vastgebonden. Erg netjes van ze, anders was er vast eea gescheurd. Heel wat spullen van onze keuken waren ook weggewaaid incl ons koffiepotje met prut, bleh wat een rotzooi geeft dat. Zelfs het lampje binnen was losgewaaid en lag op de grond, gelukkig nog heel. Na puinruimen eest een wijntje en samen gaan koken anders wordt het wel erg laat. Het gas doet raar en we zin bang dat de fles bijna leeg is, en ik heb vergeten de reservegasfles mee te nemen......Morgen eens kijken of wij hem kunnen laten vullen.
Rond 10 uur lekker naar bed en nog wat lezen. Morgen weer inpakken en op weg naar Glencoe.