Van Glenbrittle naar Glencoe - Reisverslag uit Ballachulish, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Van Glenbrittle naar Glencoe - Reisverslag uit Ballachulish, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Van Glenbrittle naar Glencoe

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

20 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Ballachulish

We worden optijd wakker, ja wat wil je als je er vroeg in gaat, met een zonnetje. Het weer is hier onvoorspelbaar maar hier zijn we erg blij mee. Voordat we wegrijden drinken we eest nog een (aangepaste kleinere) cappuccino en kijken nog even naar het mooie uitzicht. We gaan vandaag met de boot over van Isle of Sky bij Armadale naar Mallaig. De weg is heel ruig en fotogeniek. Onderweg kwamen we ook nog langs de schotse hooglanders, dus een herkanzing voor Wiard.
We waren, natuurlijk, op tijd bij de boot. Daar nog even wat rondgekeken en nog een leuk bootje en schaalgje in vorm van vis voor mijn verzameling gekocht. De overtocht duurde nog geen 45 minuten. Het plaatsje Mallaig laten we even voor wat het is omdat we woensdag daar ook weer komen met de Harry Potter-stoomtrein. Er zijn 2 wegen naar Glencoe maar we kiezen voor de weg via Fort William omdt daar de kans het grootst is dat we onze gasfles kunnen laten vullen. Helaas niet op zondag, maar dan gaan we er morgen heen. Onderweg schrik,en we ons nog rot van sirenes midden op de weg, dus snel aan de kant. Een politieauto en 2 ambulances. Later ook nog een ladderwagen. We hadden wel gezien dat de weg geblokkeerd was bij Glencoe. Nu inmiddels blijkt dus dat er net na onze camping een fataal motorongeluk heeft plaastgevonden en de versperring heeft tot ca 8 uur geduurd. Omdat er geen tussendoorweggetjes zijn in de bergen moest je of omkeren of wachten en dat ca 6 uur. Ben blij dat we dit niet gezien hebben.
Wij hebben deze camping geboekt voor 4 nachten. We zitten vlak aan het Loch en hebben prachtig uitzicht. Aan de voorkant de bergen en aan de achterkant het water. Maar de achterkant kan ook helemaal open van de tent dus lekker uit de wind in de zon genoten van dit bijzondere plekje weer. Inmddels ook gehoord dat er in Schotland geen gasfles gevuld mag worden, lekker dan. Dus om gas uit sparen.... zijn we lekker uit eten geweest. Helaas geen fish en chips ivm de gluten maar wel een lekker stuk zalm voor Wiard en voor mij mosselen. Daarna nog even een was gedaan op de hand want zoveel is het niet en de wasmachine had zo eel wachtende voor mij. Ook nog even gezelig bijgekletst met mijn moeder en nu de route voor morgen uitzoeken. In iedergeval Oban en verder wat op ons pad komt.

• 22 Augustus 2017 - 09:33

Ellenkaman:

Wat is het toch bijzonder dat we zo allemaal jullie reis kunnen meemaken.
    Geweldig wat jullie allemaal zien en wat lopen jullie veel. Heel goed voor je Ivonne.
    Wiard is ook lekker druk dat hij zelfs een foto heeft mogen maken van je.
    Wat jammer dat de vakantie al er weer bijna op zit maar wat kunnen jullie
    nagenieten van alle belevenissen en wat je gezien hebt.
    En wat wordt het een mooi fotoalbum van alle foto's die je maakt en gemaakt hebt.
    Fijne dagen en wat zijn jullie aan het genieten. Liefs van mij