Ben Nevis - Reisverslag uit Ballachulish, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Ben Nevis - Reisverslag uit Ballachulish, Verenigd Koninkrijk van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Ben Nevis

Door: Ivonne

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

22 Augustus 2017 | Verenigd Koninkrijk, Ballachulish

Helaas heeft het de hele nacht geregend en wordt het voor 12 uur niet droog. Ook al zeg ik het maakt niet uit, ik had er nu toch wel even genoeg van en ben lang in mijn bed blijven liggen. Rond half 12 toch maar aangekleed en mezelf even toegesproken.... en na de koffie zijn we richting Ben Nevis gereden. Het was even zoeken maar een zeer aardige mevrouw heeft ons de weg gewezen. Wij vroegen nog of ze niet meewilde als gids, helaas. En ook zij klaagde over de regenachtige morgen, dus ik was niet de enige. En het was inmiddels droog, en dat is ook verder zo gebleven, zelfs rond de 19 graden.
We waren vergeten brood mee te nemen voor mij en bij aankomst onder aan de berg bij het informatiecentrum bleek dat deze gesloten was voor eten en drinken. Dat is balen dus weer terug naar Fort William om een sandwich te halen en wat drinken. Toen op pad. Eerst een stuk door de bergen rijden totdat je niet verder kan en dan begint er een wandelpad naar de waterval. Ong. 45 min heen over een zeer ruig en glibberig pad. Maar zeker de moeite waard. Om bij de waterval te komen moest je ook over een rivier dmv een stalendraad/hangbrug. Best eng maar we hebben het er goed vanaf gebracht. Toen nog een behoorlijk stuk naar de waterval. Maar het pad was weg en alles was onwijs drassig. We zakte geregeld met onze voeten door de drek. Onze schoenen zijn waterdicht maar dan moet je niet verder dan je enkels gaan. Helaas is Wiard iets te ver gezakt en had dus natte voeten. Maar het resultaat geldt en het was een prachtige plek. Toen de keuze gaan we over de rivier of glibberen we dezelfde weg incl hangbrug terug. Na een uitgleider, helaas weer Wiard, in de rivier toch maar dezelfde weg terug genomen. Daarna ons broodje gegeten en weer terug geklommen naar de parkeerplaats.
De weg naar de camping ging via een omweg door een rondje om het loch Leven waar we aan zitten. Wel mooi maar niet spectaculair, we zijn een beetje verwend inmiddels.
Vanavond lekker pasta eten en onze laatste volle dag uitstippelen. Om half 3 morgen gaan we met de trein van Fort William naar Mallaig, de Harry Porter Trein.
Wordt vervolgd.

• 24 Augustus 2017 - 09:11

Ellenkaman:

Hoeveel kilometer hebben jullie nu ondertussen wel gelopen. Wat is het daar prachtig wat ik allemaal aan het lezen ben. En iedere dag is dan ook weer anders. Leuk dat jullie ook de meisjes hebben kunnen helpen om hun auto te zoeken. Was best wel heel moeilijk voor ze geweest als jullie ze niet mee hadden genomen en zo blijven jullie maar iedereen helpen. Geweldig toch.
    En nu is het nog maar een paar dagen en dan zijn alle vakantiedagen alweer voorbij. Hoef niet bang te zijn dat jullie niet weten wat je nu nog wilt zien want alles zit goed in het hoofd.
    Heel veel kijkplezier en een goede reis verder. Lieve groetjes van mij.

• 24 Augustus 2017 - 16:04

Carla:

Wat een belevenissen allemaal weer. Wat zullen die meisjes blij geweest zijn met de Meijsjes.
    Goede daad verricht!!
    Geniet nog lekker de laatste daagjes, maak eens een mooie wandeling, bewonder de vergezichten, aai de Schotse hooglanders.
    Ben weer benieuwd naar de foto's.

Liefs

Car