Dag 3 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

19 Mei 2014 | Namibië, Windhoek

Wat een dag was dit, zoveel onwijs mooie momenten.
Het begon met zeer vroeg opstaan, kwart voor 5, tent inpakken en wegwezen om op tijd bij Dune45 te zijn voor de zonsopgang. Eerst 45 km in het donker gereden en toen we aankwamen werd het al een beetje licht. Snel de duin op, maar o wat was dat zwaar, gelukkig na ca 10 min werd het iets minder stijl. Maar we waren precies op tijd. Wat een onwijs gaaf gezicht alles werd steeds roder en de kleuren wisselde per minuut. Dit kwam ook doordat het best bewolkt was. Maar we hebben hele mooi foto's gemaakt. Al konden we niet vooraan staan omdat er een e.... zat die wel 500 foto's maakte maar nog niet genoeg had met zijn lens van hier tot tokio. Maar ja je hebt altijd van die e... En ik had toch wat ik wilde de rest zit in ons hoofd. En wat een rust daar je hoort er niets. Dat is op veel plaatsen hier, echt heel bijzonder. We hebben een hele tijd daar gestaan en van het uitzicht genoten. Na de afdaling hebben we eerst ons ontbijtje gemaakt en toen weer op pad naar de dead vlei. Eerst een 12 km grindwegen en toen door het zand en dus moest ons monster op 4x4 stand. Best een beetje eng in het begin want je mag niet stoppen omdat dan de kans groot is dat je vast komt te zitten. Maar wiard had wat les gehad in Katwijk op het strand, waar zijn werk al niet goed voor is. Maar het is allemaal goed gegaan. Daar aangekomen was het weer zo gaaf. Eerst weer een behoorlijk stuk lopen door de duinen, ik wipte bijna mijn schoenen uit zoveel zand zat erin. En toen dat witte wonder met de dode/versteende bomen. Jeetje wat een mooi gezicht. We hebben daar zeker een uur rond gelopen het ene plekje had nog een mooi uitzicht dan het ander. ( terwijl ik dit schrijf lopen er steeds 2 honden om me heen die springen naar de sprinkhanen, brrrrr. Maar ik moet gewoon rustig blijven volgens wiard. Hij is ondertussen aan het koken op 1 pitje.....) daarna weer terugereden door het zand en toen naar onze camping om wat te drinken en te lunchen. We zouden gaan douchen maar ach we zijn nu toch vies en we gingen gewoon door naar de sesriem canyon. Ook dit was weer zeer bijzonder (ik zit inmiddels met mijn benen omhoog en vind het best een beetje eng hier, al die insecten)
Prachtig gewandeld door die canyon. Alleen was mijn batterij toen leeg, maar heb toch nog wel een paar foto's kunnen maken, beetje dom van me.
Toen op weg naar Solitaire. Helaas is Moos overleden op 18 januari van dit jaar. Hij is daar ook begraven. Het is wel grappig om daar rond te lopen maar veel stelt het niet voor. Natuurlijk het beroemde appelgebak gegeten, en wiard een notencracker. Na wat foto's gemaakt te hebben zijn we naar onze camping gereden. En jeetje wat een mooie plek is dit. Een hele omheinde plaats voor ons zelf met eigen douche, toilet en was ruimte. Nadat we onze tent hadden uitgeklapt en ons zitje hebben uitgestald onder het rieten dak zijn we wij stinkertjes maar eerst gaan douchen, o wat was dat heerlijk en onder de blauwe hemel.
Daarna op advies van de eigenaar naar de sunset wezen kijken. Ook dit was weer erg mooi en goed voor nog meer foto's, het houdt niet op.
Nadat we een lekkere fles wijn hebben gekocht aan de bar terug naar ons mooi plekje.
Nu is wiard aan het koken, best knap op 1 pitje. Ik denk dat we dit niet elke avond doen, want het schiet niet erg op en ze kunnen hier ook erg lekker koken.
Ik hoop dat we straks nog internet hebben en dat ik dit verslag op onze site met wat foto's.
Ivon

• 19 Mei 2014 - 21:22

Nelly Somhorst:

Wauw Ivonne (en Wiard) wat een ervaring. Superleuk om de verslagen te lezen en de foto's te zien (stiekem ook wel een beetje jaloers). Geniet ervan met volle teugen. Hoeveel kansen krijg je om zoiets mee te maken?

• 19 Mei 2014 - 21:47

Anna Holwerda :

Super enthousiast verhaal. Ik ben benieuwd naar meer.

• 19 Mei 2014 - 22:37

Geurt, Peet & Niels:

Mooi man, prachtige foto's, nu al...
    Stoere car gehuurd, cool!
    Veel plezier, geniet ervan. Melkflessen van Wiard goed insmeren!
    Net terug uit IJsland.. Tot gauw

• 19 Mei 2014 - 23:48

Hans En Marion:

We beleven alles weer opnieuw dankzij jullie. Jammer dat Moose overleden is, het was een markante man maar zag er toen ook al niet erg gezond uit.

• 20 Mei 2014 - 08:54

Pietje:

Hey Kees en Wiard,
    Wauw wat een prachtige foto's en wat genieten jullie heerlijk. Super!!!!
    Stoer he met die grote auto en tentje:)
    Ik ga verder met werken.........ook leuk hoor;)

Kus Ellepietje

• 20 Mei 2014 - 11:40

Jan Spierings:

Wereldreizigers,
    Wij genieten met jullie mee, Zover wij kunnen zien wordt dit weer een grweldige reis, met veel fraaie foto's. Die zandduinen lijken wel geschilderd.
    Met ons alles goed.
    Pa en Ma

• 25 Mei 2014 - 19:14

Martin Sprong:

Hoi Wereldreizigers,

Wat een foto van DEAD VLEI (dode vallei is de vertaling neem ik aan)!
    Superreis...

HG Martin