Pulau Cubadak - Reisverslag uit Pulau Cubadak, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Pulau Cubadak - Reisverslag uit Pulau Cubadak, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Pulau Cubadak

Door: Wiard

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

04 Februari 2015 | Indonesië, Pulau Cubadak

Vandaag om 06.15 uur opgestaan en vanaf het strand de zon zien opkomen. Vervolgens mijn zwembroek aangetrokken en even wezen zwemmen, heerlijk verfrissend. Rond 08.00 uur gaan ontbijten met zijn tweëen. Ivonne pannekoekjes met banaan en ik lekker nasi goreng met een omelet.daarna wederomvers fruit. Rond 09.00 uur zouden we door de jungle naar de top van het eiland lopen. We hebben hier precies 40 minuten overgedaan zoals aangegeven door Jerry. Onderweg diverse keren gestopt om foto's te maken, water te drinken en vooral op adem komen. We hadden het meeste last van de hoge luchtvochtigheid in combinatie met het klimmen. Gelukkig was het pad niet glibberig, aangezien het al enige tijd niet echt geregent heeft. Onderweg nog wat apen kunnen spotten in de bomen. Bovenaan gekomen is Ivonne eerst 10 minuten in de schaduw gaan zitten om opmadem te komen. Mijn zwembroek en T shirt waren zeiknat van het zweet. Tijdens een hardlooptraining bij Altis raak ik doorgaans een stuk minder vocht kwijt. Vanaf de top hadden we een schitterend uitzicht over het gebied en zagen we ons resort mooi liggen. Na de fotoshoot zijn we vervolgens ook weer in 40 minuten naar beneden gelopen. Eerst wat gedronken en vervolgens de zee ingedoken. Na het zwemmen lekker in de schaduw op het strand gelegen. Net voor de lunch kwam er nog een nieuwe gast. Daarom vandaag met zijn vijven geluncht. Na de lunch kwamen er nog zo'n 10 nieuwe gasten. De lunch was wederom voortreffelijk. Het is hier een eldorado voor lekkerbekken....... Na de lunch eerst even het eten laten zakken om vervolgens weer te gaan snorkelen. Na het snorkelen lekker gedoucht en gestart met het schrijven van onze belevenissen van gisteren en van vandaag. Rond 6 uur zijn we naar de bar op het water gelopen en hebben we een heerlijke lemonade gedronken. Om 8 ging de bel en stond onze maaltijd weer klaar. Er was inmiddels nog een meijsje aangekomen, een zweedse. En een groep van 10 indonesische mannen en vrouwen. Maar zij houden zich helemaal afzijdig, en dat is natuurlijk prima. We hebben heel gezellig gekletst en heerlijk gegeten en voordat we het wisten was het half elf en zijn we terug gelopen naar ons huisje. Nog even over de reling gehangen en gekeken naar de volle maan die de zee mooi verlichtte en wat een sterren waren er.