Pulau Cubadak - Amersfoort - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Pulau Cubadak - Amersfoort - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Pulau Cubadak - Amersfoort

Door: Ivon

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

07 Februari 2015 | Nederland, Amersfoort

En dan is het er toch weer van gekomen, we gaan tetug naar huis. Maar het is prima.
Ik vind het heerlijk om te gaan maar ben ook weer blij om naar huis te gaan. En natuurlijk de jongens en meisje weer te zien.
We hebben lekker rustig aan gedAn en rond half 9 gaan ontbijten, daarna gedoucht en de laatste rommel i gepakt. Goh wat een lucht komt er van die tassen af. Hier doen ze alle was met de hand, zelfs de lakens. Ik ben blij dat er thuis een machine voor mij klaar staat want de boel is echt vies.
Om 10 uur lag de boot klaar en nadat we iedereen bedankt hebben zijn we ingestapt en begonnen we met deel 1 van de reis. Dit was 15 min varen. Het was nu laag water dus we konden nu beter uit de boot stappen dan de heenreis. De taxi stond ook netjes klaar en die bracht ons in ruim 2 uur naar het vliegveld in Padang. Het was behoorlijk druk onderweg, maar we waren op tijd. Het inchecken ging vlot maar we moesten toch nog tax betLen, tha dat was een tegenvaller. Nu hadden we nog maar roepias voor1 kopje koffie. Wiard heeft zich opgeofferd. In jakarta, neem ik aan, kunnen we alles wel met cc betalen. Na een kleine 2 uur gevlogen te hebben landen we in Jakarta. We moesten onze koffers halen en weer inchecken bij Singapore Airlines. Die koffers duurde bijna een uur, maar we hadden genoeg overstaptijd maar ik wilde ook og even shoppen. Kijken of er iets leuks was uit Sumatra. Onderweg zijn we nl niet veel winkeltjes tegengekomen. Ook durf je niet te kijken want je voelt je bijna verplicht om iets te kopen. Ik heb nog een mooie sarong gevonden, met visjes..., en toen was het nog haasten omdat we al 30 minuten geleden hadden moeten boarden. Gekukkig waren we nog op tijd. Ook nog snel onze korte broek verwisseld voor de spijkerbroek en toen aan boord voor een vlucht van 1,5 uur. We kregen nog wat te eten, maar dit moest snel op want we gingen alweer dalen. Aangekomen op Singapore snel wifi gezocht en toen Mark, Ellen en Andre opgespoort. Zij zaten hier al heel wat uurtjes te wachten. Het leek er wel een winkelcentrum, wat een winkels. En ja ook leuke schoenenwinkels, dus even kijken. En ja nog maar een paar gekocht. En toen vonden we de rest. Heerlijk om Mark weer te zien na 2 weken. Ze zagen er goed uit en er viel genoeg bij te kletsen. We zouden ook nog sushi gaan eten maar dat werd toch wat te veel van het goede, onze buiken zaten nog vol. Dus rond11 uur boarden voor de laatse 13,5 uur , pffff wat lang, vliegen. El en And hadden 3 stoelen voor zijn tweetjes en wij met zijn drietjes een volle rij. Maar we zaten prima. Natuurlijk kregen we weer eten, nu het ging er niet meer in, dus een paar hapjes en mijn ooglap open lekker slapen. We waren allemaal best moe dus dat slapen ging best. En al met al ging de tijd best snel voorbij en om half 7 nederlandse tijd waren we weer in Nederland. Een kwartier later kwamen Dennis, Shintaria en Carlo ook aan en waren we weer compleet. Wij hadden vervoer voor Dennis en Shintaria geregeld en zelf zouden we met de auto gaan. Nu dat ging dus niet zo als we gedacht hadden, de accu was leeg en wiard zijn telefoon ook dus Mark en ik maar wachten. Uiteindelijk is Mark met de trein gegaan om toch nog te kunnen voetballen...... En ik werd opgehaald door Carlo en naar Hoofddorp gebracht. Uiteindelijk pikte Wiard mij op rond kwart voor 10 en konden we naar Amersfoort. Na 31 uur reizen waren we thuis en is deze prachtige reis afgelopen.
Het waren prachtige weken met vele hoogtepunten en we zullen het er nog vaak over hebben :).

• 08 Februari 2015 - 21:49

Sieuwmatie:

Welkom terug in Amersfoort. Ik heb genoten van jullie belevenissen. Ik denk dat jullie lang zullen nagenieten..
    groet
    Sieuwmatie.

• 09 Februari 2015 - 05:57

Dennis:

Wat een relaxt einde op dat eiland zeg!!! Tot snel!

• 10 Februari 2015 - 15:56

Carla Spierings:

Dat is weer een mooie reis geweest Kees en Wiard! Nu foto albums maken......
    Maar met voorbereiding, reis zelf, nagenieten en foto albums maken hebben we er lang profijt van.