Pulau Cubadak - Reisverslag uit Pulau Cubadak, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu Pulau Cubadak - Reisverslag uit Pulau Cubadak, Indonesië van Wiard en Ivonne - WaarBenJij.nu

Pulau Cubadak

Door: Wiard

Blijf op de hoogte en volg Wiard en Ivonne

05 Februari 2015 | Indonesië, Pulau Cubadak

Na een onrustige nacht voor Wiard zijn we laat opgestaan voor ons doen en gingen we pas om half 10 ontbijten. Ja het bevalt ons goed dit niets doen. Wiard blijft last houden van zijn darmen, daarom zijn we ook eerder gestopt met de malariapillen. Dit schijnt de oorzaakte zijn van al die rotklachten, dus het moet nu snel beter gaan.
Jena stelde voor om te gaan snorkelen in een ander gebied en om half 10 zou de boot klaar liggen. Wij wilden eigenlijk gaan kanoën maar ach dat kan later ook nog. De spullen gepakt en daar ging de hele groep. Het was ca 20 minuten varen. Daar aangekomen was het wel een beetje gedoe om uit de boot te komen, maar ook dat is gelukt. De stijgers zijn nlniet zo als wij gewent zijn.... En het was inmiddels al laagwater aan het worden, dus dat was ook een punt.
De duikbril op en nog wat instructies gekregen hoe je het water er ook al weer uitkreeg tijdens het snorkelen en hem wat minder strak gezet. Ik was nl bijna afgekneld bij mijn hoofd omdat ik dacht hoe strakker des te minder lekken, maar dat was dus niet zo, wat een verademing.
Het was er prachtig, ontzettend veel soorten vissen gezien, ook zaten we midden in een hele grote schol vissen. Zo gaaf hoe die schol vissenzich voorbeweegt. En als ze draaide werden ze zilver van kleur. Daarnaast veel grote zeesterren, zeeappels en veel soorten koraal gezien. En je ziet steeds een soort. Van mondjes opengaan in de meest fantastische kleuren. Na een uur zijn we even uitgeweest. Omdat het in inmiddels erg laag water was was er weinig ruimte boven het koraal en heb dus mijn kuit een stukje opengehaald. Maar de schade viel achteraf mee. Na even wat gedronken te hebben gingen we weer verder. Soms ben ik best even bang en hou dus steeds Wiard zijn tshirt vast :-). Ach wel gezellig zo saampjes en zo kunnen we elkaar mooie vissen aanwijzen. Want je komt ogen te kort.
Het was inmiddels weer tijd om terug te gaan, maar ja de boot lach wel erg ver weg van de steiger en ivm het lage water was het een hele toer om iedereen veilig aan boord te krijgen, er zaten nl ook wat oudere bij. En toen bleek ook nog eens dat een van de motoren het niet deed. Dus oppd met een motor, halverwege kregen ze de andere ookaan de praat en kwamen we kwart voor 2 aan bij ons eiland. En om 2 uur zou de bel gaan voorde lunch. Dus snel even douchen en omkleden en op naar de lunch. Vandaag patat, wortel/koolsalade, kip met bosui en tomaat, garnalen met gember en rijst. Smullen. En we hadden gisteren afgesproken minder te gaan eten, dit stellen we uit na de vakantie, het is te lekker. Helaas was het inmiddels goed gaan regenen dus niet met de kano op pad. Wij zijn lekker op ons terrasje gaan lezen en na verloop van tijd is wiard een een tukje gaan doen. Rond 6 uur een borrel(lemonade) gaan halen bij de bar. Wiard zag dacht hij nog een inktvis voorbij zwemmen, maar helaas was hij weg toen ik keek, tja of het nu een echte inktvis is geweest..... Ook zien we inmiddels allemaal lichtjes op het water van de vissersboten, de dagen hiervoor was dat niet nodig ivm met de heldere nacht en volle maan. Als voorgaande dagen was het avondeten ook nu weer voortreffelijk. Nog even wezen napraten en vervolgens het bed ingedoken om nog wat te lezen.